رئیس جمهور گرجستان ضمن ادعای تقلب در انتخابات پارلمانی، از مردم خواست برای اعتراض به خیابان‌ها بیایند.

سالومه زورابیشویلی، رئیس‌جمهور گرجستان اعلام کرد که نتایج انتخابات پارلمانی که ساعاتی پیش اعلام شده را نمی‌پذیرد و از شهروندان خواست در مرکز تفلیس به خیابان‌ها بیایند تا «به جهانیان نشان دهند که این انتخابات را به رسمیت نمی‌شناسند». 

به گزارش پولیتیکو، او در یک سخنرانی در کنار رهبر اپوزیسیون نتایج فعلی انتخابات را ناشی از «تقلب گسترده» دانست و گفت: «پذیرش نتایج این انتخابات به منزله پذیرش روسیه در کشور و تبعیت از آن است. ما قربانی عملیات ویژه روسیه شدیم. آنها حق انتخاب ما را دزدیده و انتخابات روسیه را اجرا کردند». 

کمیسیون مرکزی انتخابات گرجستان ساعاتی پیش از پیروزی حزب حاکم در انتخابات پارلمانی خبر داد. انتخابات روز گذشته میان حزب حاکم «رویای گرجستانی» و حزب اپوزیسیون «اتحاد - جنبش ملی» در این کشور برگزار شد و حزب حاکم رویای گرجستانی ۵۴.۲ درصد آرا را به دست آورد. با این حال، احزاب اپوزیسیون گرجستان که طرفدار غرب هستند، حزب رویای گرجستانی را به «غصب قدرت و کودتا علیه قانون اساسی» متهم می‌کنند. 

رویای گرجستان که از سال ۲۰۱۲ در قدرت است، در دو سال گذشته به سمت روسیه تمایل بیشتری پیدا کرده و خشم متحدان غربی گرجستان را برانگیخته است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار