مشاور سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشورگفت: شهرستان میبد به عنوان پایلوت شهر هوشمند معرفی می‌شود.

همایش شهر هوشمند با حضور مشاور سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در حوزه فناوری اطلاعات، نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، میبد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، امام جمعه موقت، مسئول دفتر امام جمعه، شهردار، اعضای شورای شهر و مدیران دستگاه‌ها برگزار شد.
 
مشاور سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور درحوزه فناوری اطلاعات گفت: امروز شاخص‌هایی که درحوزه شهر هوشمند وجود دارد را تبیین کردیم؛ صرفا فناوری اطلاعات و ارتباطات نیست بلکه در تمام شئونات بشر ورد پیدا کرده است.
 
حیدری با عنوان اینکه بدون هماهنگی و همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی و ارتباط آنها با یکدیگر شهر هوشمند محقق نخواهد شد افزود: شهرداری میبد به تنهایی نمی‌تواند شهر هوشمند را محقق کند بنابراین امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی شاهد تحقق شهر هوشمند میبد باشیم. وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید بر اساس شاخص‌های شهر هوشمند که تبیین شد حرکت کنند.
 
مشاور سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در حوزه فناوری اطلاعت گفت: شهرستان میبد در کنفرانس و نمایشگاهی که در این هفته در تهران برگزار می‌شود بعنوان پایلوت شهر هوشمند معرفی می‌شود.
 مجید بهارستانی شهردار میبد هم با اشاره به اقدامات شورای و شهرداری در ایجاد زیرساخت‌های شهر هوشمند در میبد گفت: شورا و شهرداری در ۳۷ ماه گذشته درکنار اقدامات عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و آتش نشانی، اجرای فیبر نوری، افزایش دوربین‌های نظارت و کنترل درسطح شهر، ایجاد نرم افزار‌های سیستم مکانیزه شهرسازی، پردازش داده‌ها و کمک برای تولید داده‌ها برای گرفتن آمار برای مدیریت شهر و هوش مصنوعی را انجام داده است.
 
بهارستانی با اظهار اینکه شهر‌های هوشمند دنیا براساس مقیاس‌های الکترونیک و شهر هوشمند شاخص‌هایی را تعیین می‌کنند، افزود: در شهرستان میبد هم ما با برگزاری این همایش، تبدیل میبد به شهر هوشمند را آغاز کردیم. وی خدمات بالایی شهری و پائین آوردن میزان هزینه خدمات و گسترش امنیت شهر را از اهداف شهر هوشمند عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار