مدیر کل تعزیرات حکومتی گیلان از پلمپ 148 واحد صنفی متخلف در 10 ماهه نخست امسال در این استان خبر داد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، رضا قشلاقی در جمع خبرنگاران با تبریک دهه مبارکه فجر و فرا رسیدن هفته وحدت، عملکرد دستگاه مذکور را تشریح کرد و اظهار داشت: اداره کل تعزیرات حکومتی به عنوان یک دستگاه فعال و نظارت‌کننده است که باید با کمک دیگر دستگاه‌ها در پایان سال تدابیری برای استقبال راحت‌تر مردم از بهار بیندیشد.

وی تشکیل گروه‌های سیار با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه را از جمله اقدام‌های تعزیرات حکومتی استان در ایام پایانی سال جاری عنوان کرد.

این مسئول افزود: طبق سنوات گذشته در ایام تعطیلات عید نوروز حضوری مستمر و گسترده داریم و آماده دریافت شکایات و رسیدگی به پرونده‌های متخلف هستیم.

وی با اشاره به اینکه به پرونده‌های تخلف در اسرع وقت رسیدگی می‌شود، خاطر نشان کرد: با توجه به ایام پایانی سال و افزایش تقاضا در زمینه کالای این ایام نظیر کیف، کفش، آجیل، میوه، گوشت و... رسیدگی به پرونده‌های تخلف در این زمینه در اولویت است.

قشلاقی بیشترین مورد بازرسی در بخش خدمات را واحدهای ارائه‌کننده خدمات مانند شرکت‌های مسافری، اماکن تفریحی، سیاحتی، زیارتی، غذاخوری، پارکینگ و... ذکر کرد.

وی تصریح کرد: با واحدهای تولید و توزیع‌کننده مایحتاج مردم که اقدام به احتکار و نگهداری کالا در انبارها کنند به طور جدی برخورد می‌شود.

مدیر کل تعزیرات حکومتی گیلان اذعان داشت: اگر واحدی به قصد گرانفروشی اقدام به نگهداری کالای زیرزمینی کند به شدت برخورد می‌شود.

وی، با تاکید بر ضرورت رعایت درصد سود قانونی از طرف واحدهای مذکور، افزود: درج قیمت و صدور فاکتور از موارد مهمی است که می‌تواند در جلوگیری از تخلفات کمک کند.

قشلاقی از پلمپ 148 واحد صنفی متخلف در استان خبر داد و افزود: در 10 ماهه نخست امسال این واحدها به دلیل تخلفات مذکور پلمپ شدند و از فعالیت آنها جلوگیری به عمل آمد.

وی یادآور شد: در صورتی که واحدها اصرار به تکرار تخلف داشته باشند علاوه بر جرایم احتمالی، پلمپ و تعطیل می‌شوند و واحدها باید ضوابط قانونی را رعایت کنند.

این مسئول با تصریح بر اینکه در راستای اثرگذاری بیشتر در بحث نظارت بر بازار در تمام ایام سال و هفته تعاملات داریم، خاطر نشان کرد: در این مدت اقدام به انجام گشت‌های سیار می‌کنیم.

وی ابراز داشت: با توجه به تشدید امر نظارت و بازرسی، از مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده هر نوع تخلف در زمینه گرانفروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت، احتکار و... مراتب را به شماره 3229038- 0131 تعزیرات حکومتی استان و یا شماره 124 ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اطلاع دهند.

قشلاقی، عمده تخلفات واحدها را در بحث عدم رعایت نرخ کالا عنوان کرد و اذعان داشت: برخی واحدها اقدام به فروش کالا با نرخ بیشتر می‌کنند و این کار تخلف است.

وی عدم درج قیمت کالا را از تخلفات دیگر برشمرد و متذکر شد: اگر واحدها درج قیمت کالا را انجام دهند مشتری حق انتخاب خواهد داشت.

مدیر کل تعزیرات حکومتی گیلان درباره افزایش نرخ تاکسی‌ها بیان داشت: در صورتی که افزایش نرخ تاکسی‌ها خودسرانه انجام شود با آن برخورد می‌شود اما اگر توسط دستگاه متولی نظیر تاکسی‌رانی و یا شورای شهر مصوب و ابلاغ شود، قابلیت اجرایی دارد.

وی از شهروندان خواست تا نرخ‌های خارج از عرف را با اعلام شماره خودروی تاکسی به شماره‌های مذکور اطلاع دهند.

قشلاقی خاطر نشان کرد: تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی به تخلفات است و هر نوع افزایش قیمت تخلف محسوب می‌شود و همه ملزم به رعایت قانون هستند.

وی از رسانه‌ها نیز خواست تا در راستای مقابله با گرانفروشی و تخلفات با تعزیرات حکومتی همکاری کرده و هر نوع تخلفات واحدهای صنفی و یا در هر زمینه را گزارش دهند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.