ايجاد بستر مناسب سرمايه‌گذاري در صنعت گردشگري از مولفه‌هاي مهم براي حل مشکل اشتغال محسوب مي‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سيدحسن موسوي در گردهمايي معاونان سرمايه‌گذاري استان‌هاي سراسر کشور که در مجموعه فرهنگي- هنري ارگ آزادي تهران برگزار شد، افزود: توجه به سرمايه‌گذار و جذب سرمايه‌گذاران در پروژه‌هاي مختلف نيز مي‌تواند به رفع مشکل اشتغال در کشور کمک کند. بنابراین سرمايه‌گذاري در صنعت گردشگري راهکاري مهم براي حل مشکل اشتغال به شمار می رود.
وي لزوم مشارکت بخش خصوصي در ايجاد تاسيسات گردشگري شامل هتل‌ها و ديگر زيرساخت‌هاي مهم در اين زمينه نيازمند برنامه‌ ريزي ويژه معاونان براي جذب سرمايه‌گذاران در صنعت گردشگری بیان کرد و گفت:ساخت مجتمع‌هاي خدماتي بين راهي ، زمينه‌اي مناسب و ضروري براي حضور سرمايه‌گذاران است و مي‌توانيم با ورود به اين حوزه در زمينه ايجاد امکانات رفاهي گردشگران داخلي و خارجي گام‌هاي اساسي برداريم.
موسوي اضافه کرد: توسعه بخش گردشگري و جذب حداکثري گردشگران خارجي مي‌تواند يکي از راهکارهاي مهم براي ارتباط با گردشگران بوده و توطئه دشمنان و رسانه‌هاي غربي را براي مخدوش کردن توانمندي و زيبايي‌هاي ايران اسلامي خنثي کرد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با اشاره به جذب 7 ميليون گردشگر در سال 91 تاکيد کرد: با برنامه‌ريزي مطلوب و بهينه مي توان به اهداف تعيين شده در اين زمينه دست يافت و براي رسيدن به اين نرم انتظار مي‌رود بخش‌هاي مختلف از جمله رسانه‌هاي نيز مشارکت لازم را با سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري داشته باشند.
وي تصریح کرد: توجه به ظرفيت‌هاي عظيم ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور و برنامه‌ريزي وسيع با ايجاد ساز و کارهاي مناسب براي تمامي اين بخش‌ها مي‌تواند تاثير بسيار ارزشمند و قابل توجهي را در ارتباط با حل مشکل اشتغال در کشور ايفا کند.
معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري در ادامه از دستور رئيس‌جمهور به وزارت راه و شهرسازي به منظور تامين زمين مناسب براي ساخت موزه بزرگ ملي ايران خبر داد.
موسوي اضافه کرد: در همين رابطه وزارت راه و شهرسازي نيز سه زمين مناسب در سه نقطه تهران براي ساخت موزه بزرگ ملي به سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري پيشنهاد داده است که مکان‌يابي نهايي احداث اين موزه در دست بررسي است.
وي اظهار داشت: به محض تعيين زمين مورد نظر عمليات طراحي و ساخت موزه بزرگ ملي ايران آغاز و يکي از 5 موزه بزرگ دنيا در تهران ايجاد خواهد شد.
معاون رئيس‌جمهور افزود: از نظر تعداد آثار و اشياي تاريخي و موزه‌اي داراي قابليت‌هاي فراواني هستيم با اين حال به دليل کمبود امکانات تنها موفق به نمايش بخش کوچکي از قابليت‌هاي موزه‌اي کشور هستيم بنابراين ساخت يکي از 5 موزه بزرگ دنيا در تهران بزودي کليد خواهد خورد.
موسوي خاطر نشان کرد:‌احداث موزه‌ بزرگ ملي ايران که يکي از 5 موزه بزرگ دنيا خواهد بود نيز مي‌تواند به عنوان يکي از مهمترين جاذبه‌هاي جذب گردشگران خارجي به کشور تلقي شود.
معاون رئيس‌جمهور همچنين از معاونان سرمايه‌گذاري استان‌ها که در جلسه حضور داشتند درخواست کرد تا با توجه بيشتر به سرمايه‌گذاري و اهميت بخشيدن به سرمايه‌گذاران زمينه سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي مختلف گردشگري در استان‌ها را افزايش دهند.
وي با اشاره به تشکيل ستاد بازارهاي سرمايه‌گذاري در سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري يادآور شد:‌ تا پايان سال جاري مهمترين و بهترين راهکارهاي مناسب در اين ستاد تدوين و به منظور عملياتي شدن اجرايي شود.
موسوي همچنين با اشاره به عضويت سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري در کميسيون زيربنايي و محيط زيست دولت اظهار داشت: اين عضويت که به اتفاق آراء و با استقبال تمامي وزيران به تصويب رسيده است مي‌تواند منشا خير و برکات بسياري براي سازمان ميراث فرهنگي کشور باشد.
وي همچنين با اشاره به مصوبه دولت مبني بر ايجاد 1200 منطقه نمونه گردشگري در کشور خاطر نشان کرد: تکميل اين پروژه‌ها بايد يکي از مهمترين اولويت‌هاي سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري خصوصاً معاونت سرمايه‌گذاري باشد./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار