وزیر نیرو گفت : با جرای خوب گام اول قانون هدفمندی یارانه ها دولت در حال بررسی ابعاد فاز دوم هدفمندی یارانه هاست که در همین زمینه دولت انتظار نوسانات شدید بازار سکه و ارز را نداشت

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران مجید نامجو در جمع خبرنگاران گفت : با اجرای خوب فاز اول قانون هدفمندی یارانه ها عزم دولت جذم شده تا فاز دوم هدفمندی یارانه ها را در کشور اجرا کند که زمان دقیق آن در اختیار شخص رئیس جمهور است .
وی افزود:دولت همچنان در قالب ستاد هدفمندی یارانه ها مشغول بررسی ابعاد مختلف اجرای قانون هدفمندی آن و به دنبال آن بررسی ۴ سناریو مختلف در بخش آب و برق است.
وزیر نیرو با بیان این که پیش از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تحلیل های مختلف و متناقضی درباره ایجاد گرانی شدید و تورم بالا از سوی برخی انجام شد گفت : خوشبختانه دولت این موضوع را به خوبی کنترل کرده و اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداد.
وی در رابطه با احتمال اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها قبل از سال نو که پیشتر از سوی رئیس جمهور وعده داده شده بود گفت :زمان آن بستگی به اتمام بررسی ها و نظر رئیس جمهور دارد اما اتفاقی که در این میان رخ داد و دولت انتظار آن را نداشت نوسانات شدید نرخ ارز و سکه بود که دولت برای سامان بازار ارز و سکه تمرکز کرده است .
وزیر نیرو خاطر نشان کرد : پس از نوسانات بازار سکه و ارز کمیته های تخصصی در دولت برای سامان دادن به آن تمرکز کرده اند تا پس از ساماندهی بازار ارز و سکه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها با حساسیت بیشتری دنبال و زمان اجرای آن قطعی شود .
وی در پایان گفت : زمان دقیق اعلام هدفمندی یارانه ها پس از پایان بررسی های گرو های تخصصی در دولت توسط شخص رئیس جمهور اعلام میشود و نمیتوان تاریخ دقیقی را اعلام کرد./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار