بسیاری از کلاس ها در مدارس آمریکا بخصوص در مناطق حومه شهرها و روستاها ، خالی مانده است به همین خاطر و برای از دست ندادن بودجه مدرسه ، بسیاری از مدیران مدارس در آمریکا در پی جذب دانش آموزان پولدار خارجی هستند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از این مدارس ، مدرسه ای کوچک در یک روستا با مدیریت آقای گرانت است که قصد دارد صندلی های خالی مدرسه اش را به 11 دانش آموز چینی ، تایلندی و آلمانی بدهد . این تنها مدرسه در ایالات متحده نیست که این کاررا می کند ، بلکه دهها مدرسه دیگر بویژه در شهرهای کوچک آمریکا با عدم استقبال دانش آموزان آمریکایی از مدارس روبرو هستند و مجبورندصندلی های خود را بفروشند. در شهرهای بزرگ مثل  پنسیلوانیا و نیویورک هم گاهی اوقات کلاسها به دانش آموزان فروخته می شود . آنها بدنبال دانش آموزانی از پاکستان ، عربستان سعودی ، چین وروسیه هستند. لازم هم نیست خیلی انگلیسی بلد باشند ، آن وقت برای یک سال حدود 30 هزار دلار از هرکدام می گیرندو آنها را روانه کلاس می کنند. تمام این مدارس دولتی هستندو با کم شدن بودجه دولتی مجبور به این کار شده اند . آنها باید هزینه مدرسه را تامین کنند چون دیگر پول زیادی به این مدارس نمی رسد و مالیات دهندگان آمریکائی هم تمایلی به پرداخت هزینه این مدارس ندارند.

در دانشگاهها هم وضعیت به همین ترتیب است. حدود 725 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های آمریکا مشغول به تحصیل اند .
مشکلات مالی  در کلاس های کوچک آمریکایی به مراتب بیشتر است. هزینه های زیادی مثل دستمزد معلمان، پول آب و برق و گاز، تجهیز مدارس و آزمایشگاه ها و ... وجود دارد که منبعی برای تامین آنها اندیشیده نشده است . این هزینه ها از جیب دانش آموزان خارجی پرداخت می شود.

اما فروختن کلاس درس به خارجی ها تبعات منفی زیادی برای سیستم آموزشی آمریکا خواهد داشت. یکی از آنها تبعات فرهنگی است. بااین کار فرهنگ حاکم بر مدارس آمریکا کم کم در حال تغییر است. بسیاری از والدین نگران افت تحصیلی و تغییر خلق وخو و تربیت فرهنگی فرزندان شان هستند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار