قائم مقام دادگستری کل استان بوشهر گفت: تشکیل 165 هسته مردمی پیشگیری از وقوع جرم در استان بوشهر در دستور کار است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، از بوشهر، حجت الاسلام عبدالکریم بحرینی صبح امروز در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: آیین‎نامه بنیاد صیانت از خانواده در راستای پیشگیری از وقوع جرم در مرکز تشکیل شده و در استان بوشهر نیز در آستانه تشکیل شدن است.

وی افزود: کودکان، نوجوان و جوانان که در مراکز آموزشی هستند با توجه به حساس بودن گروه سنی آنان در زمینه ارتکاب با جرم، جامعه هدف مناسبی در طرح‎های پیشگیری از جرم محسوب می‎شوند که در همین راستا تفاهمنامه‎هایی در دست انعقاد است.

بحرینی از برگزاری همایش ملی پیشگیری از وقوع جرم، برگزاری کارگاه آموزشی علمی کاربردی در سطح استان و تقسیم‎بندی جرایم، مطالعه علمی و ارائه راهکار در استان را از جمله برنامه‎های در دست اقدام در این زمینه در استان بوشهر ذکر کرد.

قائم مقام دادگستری کل استان بوشهر یادآور شد: بر اساس اصل 165 قانون اساسی در زمینه مدیریت جرم، اقدامات پیشگیرانه و اصلاح مجرمین، در زمان ریاست سابق قوه قضاییه بعد از ایجاد شوراهای حل اختلاف، بنیاد ستادهای مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی دایر و اقداماتی نیز در این زمینه شد.

وی تصریح کرد: در یکی دو سال اخیر با گسترده‎تر شدن کار در این حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم صادر شد که ضمن حفظ ستادهای سابق، فعالیت‎های خود تحت عنوان پیشگیری‎‎های مردمی و اجتماعی و فرهنگی، وضعی و انتظامی، قضایی و امنیتی آغاز کرد.

بحرینی ادامه داد: در همین راستا کمیته‎هایی تشکیل شده که مسئولیت این کمیته‎ها بر عهده معاونت پیشگیری است.

وی بیان کرد: در راستای فعالیت این کمیته‎ها سال گذشته با هماهنگی و همکاری صدا و سیما برنامه رادیوی سرای مهر با حضور کارشناسان و قضات دادگستری به طور مستمر تولید و پخش می‎شد.

قائم مقام دادگستری کل استان بوشهر گفت: در راستای اجرای طرح پیشگیری از وقوع جرم تفاهمنامه‎ای با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان بوشهر امضا و در همین راستا جشنواره پویانمایی موج برگزار شد.

بحرانی تصریح کرد: همچنین مستندی در زمینه حادثه سال گذشته آبپخش توسط انجمن سینمای جوان برازجان تولید شد که از سیمای مرکز استان پخش می‎شود ضمن اینکه تفاهمنامه‎ای با بهزیستی برای بررسی آسیب‎های اجتماعی منعقد شده که در دست انجام است.

وی، اجرای طرح ارسال پیامک در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر، تشکیل شورای پیشگیری از جرم و برگزاری نمایشگاه با موضوع عفاف و حجاب و جنگ نرم و بیداری اسلامی را از جمله اقدامات انجام شده در سال گذشته ذکر کرد./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.