يک سناتور ارشد آمريکايي خواستار تعليق همه کمکهاي واشنگتن به اسلام آباد شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک سناتور محافظه کار امریکایی سه شنبه از واشنگتن خواست کمک هایش را به پاکستان به حال تعلیق درآورد و به پزشکی که به خاطر کمک در شناسایی محل اختفا و دستگیری اسامه بن لادن زندانی شده است، تابعیت آمریکايي بدهد.

نمایندگان کنگره آمریکا پس از آن که یک دادگاه در پاکستان دکتر "شکیل افریدی" عامل سازمان اطلاعات مرکزی امریکا - سیا - را هفته گذشته به 33 سال حبس به اتهام خیانت محکوم کرد،کاهش یا توقف برخی از کمک های واشنگتن را به اسلام آباد به عنوان سومین کشور بزرگ دریافت کننده کمک های امریکا، خواستار شده اند.

سناتور جمهوریخواه "راند پال" از ایالت کنتاکی و رهبر جنبش تی پارتی پیشنهاد کرد همه کمک ها به پاکستان تا زمانی که حکم دکتر افریدی لغو و تابعیت امریکا به وی اعطا شود، متوقف گردد تا بدین ترتیب بر دامنه این فشارها بر پاکستان افزوده شود.

سناتور "پال" گفت: پاکستان باید بفهمد که مسیر اشتباهی را انتخاب کرده است. او تأکید کرد پس از بازگشت اعضای سنا از تعطیلات در هفته آینده، در طرح خود را در این زمینه ارائه خواهد کرد.

وی افزود: پاکستانی ها دکتر افریدی را متهم می کنند که بر خلاف منافع پاکستان عمل کرده است اما موضوع بسیار ساده است او به امریکا برای دستگیری سرکرده القاعده کمک کرده است. مطمئنا پاکستان منافع اش را به یک سازمان تروریستی بین المللی گره نمی زند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار