احمد شفيق با اشاره به حكم صادره عليه رئيس‌جمهوري سابق مصر ، گفت: درخواست بازنگري در حكم صادر شده براي حسني مبارك يك درخواست "كودكانه" است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از تلويزيون مصر ؛ احمد شفيق، نامزد انتخابات رياست‌جمهوري مصر ، در گفت‌وگو با برنامه تلويزيوني "مصر الجديده" ضمن اشاره به تظاهرات مردم اين كشور در ميدان التحرير عنوان داشت: كساني كه در حال حاضر در ميدان التحرير تجمع كرده‌اند، نماينده همه مردم مصر نيستند بلكه آن‌ها تنها 250 هزار مصري هستند؛ اين در حالي است كه بيش از 85 ميليون مصري در خانه‌هايشان نشسته‌اند و چيزي‌هايي را مي‌خواهند كه با نامزدي من هماهنگ است و توافق دارد.

وي افزود : انقلاب مصر به پايان رسيده است و در حال حاضر بر اساس قوانين هيچ كس حق اعتراض به نامزدي من براي انتخابات رياست‌جمهوري ندارد و مثل همه كشورهاي پيشرفته جهان از جمله آمريكا ،‌ آلمان و انگليس اين قانون است كه بايد اين مساله را حل كند.

وي همچنين به درخواست معترضان مصري مبني بر بازنگري مقامات قضايي در حكم صادر شده عليه حسني مبارك اشاره و عنوان داشت: طرح چنين درخواست‌هايي از سوي مردم مصر در حقيقت يك خواسته كاملا "كودكانه" است، چرا كه دخالت در عملكرد دستگاه قضايي يك مساله "غيرقابل پذيرش" است.

شفيق همچنين عنوان داشت: شوراي نظامي حاكم در مصر با همه درخواست‌ها در خصوص تشكيل شوراي رياست‌جمهوري مخالفت كرده است ، لذا اين مساله ديگر قابل طرح نيست.


نامزد انتخابات رياست‌جمهوري مصر همچنين مخالفت خود را با درخواست برخي از گروه‌ها و احزاب سياسي و نمايندگان پارلمان در خصوص ايجاد دادگاه‌هاي انقلابي در مصر اعلام كرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار