رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: در حال حاضر 15 تا 16 درصد سطح 800 هزار هکتاری طرح کشاورزی در استان اجرایی شده است.




کیخسرو چنگلوایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان اظهار کرد: اجرای طرح 800 هزار هکتاری کشاورزی استان خوزستان به اعتبارات بیتشری دارد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح نیازمند ردیف اعتباری خاص است، تصریح کرد: در حال حاضر اعتبارات تخصیص داده شده به طرح 800 هزار هکتاری بخشی از اعتبارات جهاد کشاورزی هستند که تکیه بر این اعتبارات روند اجرای طرح را سالیان زیادی به تعویق خواهد انداخت.
چنگلوایی در خصوص جزئیات این طرح اظهار کرد: طرح 800 هزار هکتاری طرح توسعه کشاورزی خوزستان در سال 75 تصویب شد اما از سال 75 تا 87 هیچگونه اعتباری به این طرح اختصاص داده نشد.
 
وی گفت: این طرح در سال 87 و پس از گذشت 12 سال از تصویب توانست در دو سال تنها 90 میلیارد تومان اعتبار جذب کند.

چنگلوایی با بیان اینکه از زمان تخصیص اعتبار، این طرح توسط سازمان جهاد کشاورزی آغاز شد، افزود: از سال 89 با دریافت ردیف اعتباری 9گانه، این طرح از سازمان جهاد کشاورزی منتزع و به موسسه جهاد نصر برای اجرا واگذار شد.

وی مجموع اعتبارات مورد نیاز طرح را 14 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: اما در ردیف اعتباری تنها یک هزار و 860 میلیارد تومان، یعنی 17 درصد تامین شده و کل اعتبار پرداختی 380 میلیارد تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان از اجرایی شدن 15 تا 16 درصد سطح تا کنون خبر داد و گفت: هم اکنون عملیات اجرایی و زیربنایی این طرح در 14 شهر استان در حال انجام است.

وی تصریح کرد: اجرایی شدن دو طرح توسعه کشاورزی و طرح 800 هزار هکتاری می تواند منجر به تولید 25 میلیون تن محصول شود.

چنگلوایی گفت: در حال حاضر کل محصولات تولیدی استان خوزستان 13 میلیون و 300 هزار تن است و 12.2 کل تولید کشور در استان خوزستان صورت می گیرد./س

وی با اشاره به اینکه سرانه تولید محصولات کشاورزی در کشور یک هزار و 460 گرم است، افزود: این در حالی است که این رقم در استان به طور متوسط سه هزار و 70 گرم و  بیش از 2.5 برابر متوسط کشوری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.