مدیرعامل بانک توسعه صادرات در دیدار با سفیر قرقیزستان در ایران به تبیین انواع روش های همکاری بانکی و اقتصادی میان ایران و قرقیزستان و نحوه استفاده از خط اعتباری 50 میلیون یورویی پرداخت.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از عمومي بانک توسعه صادرات، در اين ديدار كه در آستانه برگزاري نشست مشترك اقتصادي ايران و قرقيزستان برگزار شد قلي يف، سفير اين كشور در تهران از آمادگي اين كشور براي استفاده از خط اعتباري 50 ميليون يورويي به عامليت بانك توسعه صادرات خبر داد.

وي در اين ديدار خواستار افزايش تسهيلات و كمك هاي بانك توسعه صادرات براي اجراي پروژه‌هاي زيربنايي اين كشور به مناسبت برگزاري نشست همكاري هاي اقتصادي ميان دو كشور در هفته آتي شد.

سفير قرقيزستان با اشاره به نياز روابط بين بانكي دو كشور بر لزوم گسترش روابط بانكي در اين كشور تاكيد كرد.

بهمن وکيلي مدير عامل بانک توسعه صادرات، با اشاره به ديدار خود با وزير امور دارايي قرقيزستان در سالجاري گفت: خظ اعتباري 50 ميليون يورويي از مصوبات نشست مشترك اقتصادي گذشته ميان دو كشور است ولي تاكنون اقدامي عملياتي براي جذب اين منابع توسط قرقيزستان صورت نگرفته است.

مديرعامل بانك توسعه صادرات افزود: اين بانك آمادگي دارد كه پروژه هايي كه توسط پيمانكاران ايراني در قرقيزستان انجام مي شود را تامين مالي كند و از طرف ديگر در صورت ارائه تضامين مناسب از سوي دولت قرقيزستان به صورت اعتبار خريدار هم تسهيلاتي در اختيار اين كشور قرار دهد.

وكيلي در ادامه افزود: بانك توسعه صادرات روابط بانكي و اقتصادي خوبي با اكثر كشورهاي منطقه دارد و گام اول همكاري بانكي ميان ايران و قرقيزستان با برقراري روابط مناسب كارگزاري برداشته مي شود.

وي تاكيد كرد: بانك توسعه صادرات در تامين مالي پروژه هاي اجرا شده در كشور هاي در حال توسعه به دنبال كسب سود نيست و نرخ هاي فعلي اين بانك نرخ هاي مناسبي در سطح منطقه اي و بين المللي هستند.

وي در پايان گفت: نحوه استفاده از خط اعتباري فعلي و چگونگي افزايش آن در نشست مشترك اقتصادي آتي دو كشور بايد به تفصيل طرح و بررسي شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار