مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی استانداری اردبیل گفت: سند آمایش استان با بیش از 99 درصد پیشرفت اجرایی و کارهای انجام شده آماده اجراست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل  داور صناعی امروز در جلسه کار گروه آمایش استان افزود: آمایش به معنای آراستن و آماده کردن سرزمین در یک برنامه‌ریزی ساماندهی و فضای اشغال است که همسو با فعالیت‌های متقابل و وابسته به عوامل محیطی، نظام اقتصادی، اجتماعی و ... طراحی و تدوین می‌شود.

وی گفت: سند آمایش استان نیز در راستای تکلیفی که در این زمینه بر عهده معاونت برنامه‌ریزی گذاشته شده است از سال 86 در حال تدوین است که در مسیر توسعه پایدار و برنامه‌های اجرایی نظام‌های دولتی و غیر‌دولتی با لحاظ کردن ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی در حال تهیه و تدوین است.

صناعی همچنین افزود: با تهیه این سند که یک رویکرد و راهبرد اساسی در توسعه استان است از موازی‌کاری در تهیه و تدوین اسناد پایین دستی یا بالادستی جلوگیری می‌شود.

وی گفت: این سند در 23 جلد و گزارش مفصل و تحلیلی در حوزه‌های منابع طبیعی، محیط زیست، هواشناسی، زمین‌شناسی، منابع ٱب، تحولات جمعیتی، تحلیل نظام شهری و روستایی، صنعت و معدن و ... آماده شده و از روی این سند می‌توان توسعه میان مدت و بلند مدت حوزه‌های مختلف اجرایی را تهیه و تدوین کرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی استانداری اردبیل با بیان اینکه در این سند آمار و اطلاعات جدید به روز‌رسانی می‌شود، افزود: هر چند پایه اطلاعات ما در این سند سال 85 است اما مشاور و مجری طرح موظف شده است در هنگام تحویل کلیه فصل‌های این سند را با اطلاعات به روز شده تحویل دهد./س

برچسب ها: اردبیل ، اجرای ، سند ، آمایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.