وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: طي نشست هاي برگزار شده در حوزه ارتقاي فضاي كسب و كار 17 ابزار و شيوه جديد براي تامين مالي كوتاه مدت و ميان مدت مورد بررسي قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مهدي غضنفري امروز در نشست هم انديشي ارتقاي فضاي كسب و كار با موضوع تامين مالي، تصريح كرد: تاكنون3  جلسه در حضور رسانه ها و 15 جلسه تخصصي و همچنين 25 جلسه در وزارتخانه براي جمع بندي مباحث گفته شده در خصوص چگونگي تامين مالي واحدهاي توليدي برگزار شده است.
وي ادامه داد: نتيجه برگزاري اين جلسات بررسي 17 ابزار و شيوه جديد براي تامين كوتاه مدت و ميان مدت و ارائه ابزارهاي جديد تامين مالي بلندمدت بوده است.
غضنفري تصريح كرد: آخرين تصميم در اين مورد مربوط به طراحي اتاقي بوده كه توليدكنندگان مي توانند با مراجعه به اين اتاق از ابزارهاي جديد تامين مالي استفاده كنند.
وي با بيان اينكه 70 درصد مشكلات بنگاه هاي اقتصادي و توليدي تامين مالي است، افزود: از بانك مركزي و وزارت اقتصاد اين انتظار را داريم كه موضوع تامين مالي را به دقت پيگيري كنند و در معرفي ابزارهاي نوين كوشا باشند.
وي در خصوص منابع اختصاص يافته به بخش صادرات در صندوق توسعه ملي گفت: 4 ميليارد دلار اعتبار اين صندوق به بخش صادرات اختصاص دارد كه 2.5 ميليارد دلار آن به صادركنندگان به طور مستقيم داده مي شود و 1.5 ميليارد دلار نيز براي خريداران خارجي در نظر گرفته شده است./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار