آذربایجان غربی اولین استان در میان سایر استان های کشور است که طرح شبنم را به صورت عملیاتی اجرا می کند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان بازرگانی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با اشاره به اینکه مرحله عملیاتی طرح شبنم از اردیبهشت ماه سالجاری آغاز گردیده است، افزود: در این مدت 220 هزار کالا که تحت پوشش 10 اتحادیه هستند خود اظهاری شده است.

سلیمان علیزاده تصریح کرد: 45 هزار عدد کد دو بعدی شبنم وارد استان شده است که از این تعداد 15 هزار مورد نصب شده و مابقی در حال نصب است.

علیزاده با اشاره به اینکه طرح شبنم در مرحله نخست فقط شامل کالاهای وارداتی است، اظهار داشت: پس از اجرای این مرحله، کالاهای داخلی نیز مشمول این طرح خواهند شد.

وی شش گروه کالایی لوازم خانگی و تلفن همراه، رایانه و ملحقات آن، انواع اسباب بازی، تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی و بهداشتی و انواع مکمل های بهداشتی و دارویی را از گروه هایی برشمرد که نصب بارکد دوبعدی شبنم بر آن ها ضروریست.

معاون نظارت و بازرسی سازمان بازرگانی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: گروه های کالایی دیگر از جمله پوشاک نیز از مرداد ماه سالجاری وارد این طرح می شوند.

علیزاده اضافه کرد: شش اکیپ بازرسی مشترک از امروز در شهرستان های ارومیه، خوی، مهاباد، میاندوآب و سلماس بر اجرای این طرح در استان نظارت و رسیدگی می کنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.