اراضي بياباني 10 درصد مساحت تهران را اشغال كرده است/ اشغال 10 درصد مساحت استان تهران

10 درصد مساحت استان تهران را اراضي بياباني تشكيل مي دهد كه با مطالعات صورت گرفته كانون بحران هاي آن مشخص شده است.

عبدي نژاد مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب افزود: به لحاظ اقليم خشك و نيمه خشك كشورمان در 18 استان كشور، 2.5 ميليون هكتار اراضي بياباني وجود دارد.
وي  ادامه داد:‌ اراضي بياباني 10 درصد مساحت استان تهران را اشتغال كرده است و در بيش ا ز 10 ميليون هكتار از اراضي بياباني استان تهران مطالعات بيابان زدايي صورت گرفته و كانون هاي بحران نيز مشخص شده است.
عبدي نژاد تصريح كرد: در كشور 183 نقطه كانون بحران وجود دارد كه اقداماتي بر روي كانون هاي بحران متمركز و تثبيت شده است.
وي در خصوص كانون بحران در استان تهران افزود: 3  كانون بحران در استان تهران وجود دارد كه اقدامات خوبي از جمله اجراي مكانيكي، بادشكن ها و... صورت گرفت و هم اكنون در استان تهران كانون بحران وجود ندارد.
وي تاكيد كرد: مطالعات كل اراضي بياباني صورت گرفته كه تا پايان سال 92 هم ادامه دارد و همچنين در موازات اين كار عمليات اجراي اراضي بياباني 40 تا 36 هزار هكتار انجام شده است.
وي افزود: تا پايان امسال نيز 4 هزار هكتار از اراضي بياباني اجرا مي شود.
وي ادامه داد: عمده اراضي حساس و فرسايش پذير، مزارع و منابع زيرزميني تهديد مي شدند را تثبيت كرديم و اثرات خوبي از جمله بازگشت مردم به روستاها و فعاليتشان در باغات را در پي داشته است.
وي خاطرنشان كرد: سازمان جنگل ها و منابع طبيعي با اقدامات جهاد كشاورزي و وزارت نيرو  و بخشي از اراضي لم يزرع را براي كشت در اختيار مردم قرار داده است كه وجود باغات در اراضي بياباني نمايانگر اثرات مثبت بيابان زدايي است./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار