مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بعد از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها هزینه سلامت افزایش یافته است، گفت: پیش بینی می شود در سال جاری هزینه سلامت به مبلغ ۳۸۰ هزار میلیارد ریال برسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ حسن امین لو، مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در کارگاه آموزشی اقتصاد سلامت در ایران که در هتل کوهستان بیرجند در حال برگزاری است با بیان اینکه تولید ناخالص در کشور طی 10 سال اخیر هشت برابر افزایش داشته است، اظهار داشت: این تولید در سال جاری هفت هزار و 239 هزار میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه سرانه هر ایرانی در تولید ناخالص نزدیک به 9 میلیون تومان در سال است، افزود: بودجه کل کشور در سال جاری پنج هزار و 665 هزار میلیارد ریال است که این رقم نسبت به سال 81 نزدیک به 9 برابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بودجه سلامت از محل درآمد عمومی در سال جاری 127 هزار میلیارد ریال است و این بودجه از محل در آمد اختصاصی 67 هزار میلیارد ریال است.

مشاور وزیر بهداشت، نسبت بودجه کل سلامت به بودجه کل کشور را 5/4درصد ذکر کرد و گفت: در 11 سال اخیر بیش از 3 درصد از بودجه کل کشور به حوزه سلامت اختصاص یافته است.

امین لو با بیان اینکه نسبت منابع عمومی بودجه سلامت به منابع عمومی بودجه کل کشور از سال 81 تاکنون به 7 درصد رسیده است، اذعان کرد: طی این مدت نسبت درآمد اختصاصی بودجه سلامت به درآمد اختصاصی بودجه کل کشور از 4/38 به 4/42 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه بعد از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها هزینه سلامت افزایش یافته است، اظهار داشت: پیش بینی می شود در سال جاری هزینه سلامت به مبلغ 380 هزار میلیارد ریال برسد.

مشاور وزیر بهداشت تصریح کرد: بیمه ها باید 50 درصد هزینه درمان را تامین کنند چرا که در قانون برنامه چهارم توسعه قید شده که مردم باید 30 درصد از هزینه های درمان را پرداخت کنند این درحالی است که هم اکنون مردم 48 درصد از هزینه ها را پرداخت می کنند.

امین لو با اشاره به هزینه های دارو در کشور، خاطرنشان کرد: در این بحث دولت 12 درصد از هزینه، بیمه ها 19 درصد و مردم نزدیک به 70 درصد هزینه دارو را پرداخت می کنند./س

برچسب ها: اعتبار ، حوزه ، سلامت ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.