وزارت اسراي فلسطيني اعلام كرد كه اوضاع اسرا در زندانهاي رژيم صهيونيستي، هر روز وخيم تر مي شود تا جايي كه چهار اسير در آستانه مرگ هستند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه الجزيره؛ وزارت اسراي فلسطيني همچنين از انتقال پرونده اسرا به محافل بين المللي خبر داد و خواستار تشكيل نشستي در كميته حقوق بشر سازمان ملل متحد در اين رابطه شد.

در همين حال يكي از اسيران فلسطيني آزاد شده از زندانهاي رژيم صهيونيستي با مصاحبه با خبرنگار الجزيره گفت: مقامات رژيم صهيونيستي همچنان حق اسراي فلسطيني در استفاده از ديدار با خانواده هايشان و استفاده از مراكز پزشكي را نقض مي كنند و اجازه اين كارها را به اسرا نمي دهند و آنها را تحت شديدترين شكنجه ها قرار مي دهند.

وي از سازمان بين المللي خواست تا با پيگيري موضوع اسراي فلسطيني، هرچه زودتر اين افراد را از زندانهاي مخوف رژيم صهيونيستي آزاد كنند.

همچنين وزارت اسراي فلسطيني تعداد اسيران مبتلا به بيماريهاي مختلف در زندانهاي اسرائيل را 1700 نفر اعلام كرد كه بيش از 30 تن از آنها با بيماريهاي رواني مواجه شدند.

در همين حال، زياد ابوعين وكيل وزارت اسراي فلسطيني به نقل از عيسي قراقع وزير امور اسراي فلسطيني، گفت: مقامات فلسطيني از سازمان ملل متحد خواستند، با فشار بر رژيم صهيونيستي و با فرستادن پزشكان به زندانهاي اين رژيم، وضعيت اسيران را بررسي و از سلامت آنها مطمئن شود

وي افزود: اين پرونده در تمام نشست ها و تريبون هاي بين المللي باز خواهد بود و ما در هر محفلي صداي اين اسرا را به گوش جهانيان مي رسانيم و براي آزادي آنها تلاش خواهيم كرد.

برچسب ها: زندان ، اسرائیل ، فلسطین ، وخامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار