نايب رئیس جامعه اپتومتری ایران؛

اپتومتری، گامی مهم در ارتقا اقتصاد بهداشت جامعه است

مراجعه به اپتومتری و شناخت و مواجهه افراد به اپتومتری گامی مهم در جهت کاهش هزینه خانوارها و از علل ارتقا کیفیت نظام سلامت جامعه است.

ناصر صادقپور نايب رئیس جامعه اپتومتری ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: طرح پزشک خانواده با در نظر گرفتن اپتومتری می تواند شاهد جهش اساسی در بحث ارتقا و کیفیت سطح سلامت جامعه محسوب شود.
صادقپور در ادامه گفت: شناخته شدن جایگاه اپتومتری از اولویت های عرصه های بهداشت و درمان است و اگر اپتومتری از نگاه متولیان درخط اول سلامت باشد اقتصاد بهداشت نیز ارتقا خواهد یافت.
وی طرح پیشگیری از تنبلی چشم را خط مقدم کار اپتومتریست ها عنوان کرد و بررسی روند و پیشگیری کودکان از بیماری تنبلی چشم را از عملکردهای موثر اپتومتریست ها دانست.
 
کیفیت عدسی بدون اعمال نظر اپتومتریست ها، غیر قابل قبول است
 
کیفیت عدسی ها بدون اعمال نظر اپتومتریست ها غیر قابل قبول است و افراد باید از مراجعه به عینک فروشی ها و سایر اماکنی که عینک را بدون در نظر گرفتن نکات فنی ارائه می کنند، پرهیز نمایند.
 
صادقپور رئیس انجمن جامعه اپتومتری ایران در ادامه گفت: جامعه اپتومتری طبق مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید در تمام مراحل ساخت و نظارت ساخت عینک طبی دخیل باشد.
وی در ادامه ماحصل کار اپتومتریت ها در طراحی و ساخت عینک از نکات مهم تلقی کرد و افزود: اپتومتریست ها باید از ویزیت فرد در عارضه های ابتدایی نظیر و تا آخرین مرحله که ساخت و تحویل عینک است، بیمار باشند.
صادقپور گفت: متاسفانه در برخی موارد که نظر اپتومتریست ها در نظر گرفته نمی شود و تجویز عینک در عینک فروشی ها خود سرانه انجام می گیرد شاهد عوارضی نظیر سردرد و سایر عارضه ها خواهیم بود.
 
وی در ادامه اختیار بیمار در مراجعه با پزشک را اصلی انکار ناپذیر تلقی کرد و افزود: اگر مراجعان از کار و تخصص اپتومتریست ها آگاهی می یابند و به آنها اعتماد کنند می توانند سریع تر به هدف  خود برسند و متخصص اپتومتریست در صورت نیاز، بر حسب شرایط سنی، مشکلات زمینه ای و ... خود را به سایر پزشکان ارجاع خواهد داد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار