تلويزيون به عنوان موثرترين رسانه بابرنامه ريزي دقيق درست و پيگيرانه مي‌تواند در كوتاه مدت نتايج قابل قبول در اين زمينه ارائه دهد.

امرالله احمدجو كارگردان سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص حمايت از سوژه هاي تلويزيوني و سينمايي شهرستاني اظهار داشت: در اين رابطه مي‌توانم به تجربه خود در دو استان اروميه و اصفهان اشاره كنم.

شهرستان اروميه با توجه به فعاليت خود در كارهاي هنري مي‌توانست پتانسيل خوبي براي ادامه كارها داشته باشد اما به علت عدم حمايت مسئولان از عوامل و هنرمندان ديگر شاهد كار فاخري از اين استان نيستيم.

وي افزود: در استان اصفهان 20 گروه فعال هنري چراغ بخش خصوصي را روشن نگه داشته بودند كه آنان نيز به دلايل شرايط بد اقتصادي و عدم درآمد كافي ديگر به ادامه فعاليت علاقه اي نشان ندادند.

احمدجو افزود: با توجه به كمبود امكانات به لحاظ لوكيشن و هزينه هاي محدود در اين استان ها كارگردانان به كارهاي جدي كمتر پرداخته و كارهايي با كيفيت نازل ارائه ميدهند.

اين كارگردان در خصوص تاثير رسانه در بهبود اوضاع خاطرنشان كرد: رسانه با داشتن مديران فرهنگي برنامه ريزي مدون و صحيح قادر به ارتقا و گسترش فرهنگ در همه شاخه ها به خصوص فيلم و سينما خواهد بود.

وي افزود: تلويزيون به عنوان موثرترين رسانه با برنامه ريزي دقيق، درست ، پيگيرانه، سرمايه گذاري مناسب، حمايت از تئاتر شهرستان ها، احداث استوديو و سالن هاي نمايش و تامين هزينه ها براي ساخت فيلم مي‌توند در كوتاه مدت نتايج قابل قبولي را بدست آورد.

احمدجو در خصوص تاثير جشنواره ها و دانش آموزان و كودك و نوجوان، در معرفي استعدادهاي جوان شهرستاني خاطرنشان كرد: اين جشنواره ها زير مجموعه برنامه ريزي هاي مديران بود كه اگر با دقت انجام شود تاثيرگذار خواهد بود.

وي افزود: با برپايي ميزگردها، پخش دعوت از مهماناني كه فقط زينت مجالس نباشند و احداث آموزشگاه هايي براي علاقه مندان مي توان زمينه‌ي تشويق افراد به فيلم سازي را فراهم آورد اما در حال حاضر عده اي در شهرستان ها حتي نمي‌داند كه به كجا بايد مراجعه كنند.

احمدجو در خصوص تاثير آثار شهرستاني در ايجاد رونق در عرصه فيلم و سينما خاطرنشان كرد: آثار شهرستاني داراي جذابيت هايي به لحاظ انواع لهجه ها، آئين هاي مذهبي و ملي و قومي و موسيقي هاي محلي است كه مي‌تواند مواد اوليه براي موضوعات تلويزيوني و سينمايي باشد.

وي افزود: كارگردانان شهرستاني با كار به صورت فعال و حرفه اي ارائه آثار خوب و با كيفيت و فعايت در شهر خود مي‌توانند در اين زمينه موفق باشند.

احمدجو در پايان در خصوص تاثير طرح تقسيم كشور به 8 منطقه فرهنگي به اين موضوع اظهار داشت: تصميم گيري براي خارج كردن بخشي از سرمايه ها از تهران به شهرستان ها مي‌تواند موثر باشد.

وي افزود: با در نظر گيري شرايط كار در شهرستان ها بايد از عوامل كارگردان و بازيگران شهرستاني استفاده شود و اين امر مستلزم برنامه ريزي دقيق و استفاده از مديران فرهنگي است.
وي افزود: مديران فرهنگي با برنامه ريزي دقيق براي رفع موانع و اجراي درست آئين ها مي‌توانند گامي مثبت در اين راستا بردارند./ي2

برچسب ها: تلویزیون ، رسانه ، شهرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار