مبارزه با چاقي با استفاده از فن‌آوري تصويربرداري حرارتي امكان پذير شد.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از تحقيقات منتشر شده در مجله اطفال، محققان دانشگاه ناتينگهام توانستند با ابتكار يك روش پيشگامانه با استفاده از تصويربرداري حرارتي، ذخاير چربي قهوه‌اي يا چربي خوب بدن را رديابي كنند و باعث سوزاندن كالري بيشتري در بدن شوند.

براساس اين گزارش محققان افزودند: با استفاده از اين تصويربرداري، مي‌توان مقدار چربي قهوه‌اي و ميزان توليد حرارت توسط آن را در بدن را ارزيابي كرد و با تمركز بر روي آن، بافت چربي قهوه‌اي را مديريت كرد.

نتايج حاصل از اين گزارش مي‌افزايد استفاده از اين تكنيك غيرتهاجمي نقش مهمي در مبارزه با چاقي دارد و توسط آن مي‌توان يك شاخص ترموژنيك به برچسب مواد غذايي اضافه كرد تا افزايش يا كاهش توليد گرما در چربي قهوه‌اي و ميزان سرعت سوختن كالري در بدن را در محصولات نشان داد.

براساس اين گزارش محققان افزودند: ناحيه گردن در كودكان سالم گرما توليد مي‌كند زيرا اين منطقه حاوي بافت چربي قهوه‌اي بيشتري است و ظرفيت آن براي سوزاندن كالري در كودكان نسبت به نوجوانان و بزرگسالان بيشتر است.

گفتني است: چاقي يكي از بزرگترين چالش‌ها در اروپا و آمريكاست و استفاده از اين روش از بهره‌گيري تكنيك‌هاي مضر براي سوزاندن چربي‌ها كه بر پايه تابش هستند، مي‌كاهد./ ح
برچسب ها: چاقی ، کالری ، رژیم ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار