فروش خودرو در فرانسه به طور بي سابقه اي کاهش يافته به طوري که صنايع خودروسازي اين کشور در خصوص آينده خود به شدت ابراز نگراني کرده اند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني بي اف ام تي وي ؛ فروش خودروي نو در مقايسه با مدت زمان مشابه سال قبل حدود هفت درصد کاهش يافته است که کميته خودروسازان فرانسوي اين رقم را براي صنعت خودروسازي بسيار منفي دانسته است.

فرانسوا روديه سخنگوي اين کميته گفت :«  هفت درصد کاهش،  ميانگيني کلي است اما در برخي ماهها اين رقم به پانزده درصد مي رسد. به اين ترتيب مشخص است که بحران در بازار خودروي فرانسه ادامه دارد و وضع به اين زوديها بهبود نخواهد يافت. »

اين بحران بيش از هر چيز به شرکتهاي خودروسازي فرانسوي لطمه مي زند. پژو شاهد کاهش ده درصدي فروش محصولاتش بوده درحالي که شرکت رنو از کاهش يازده درصدي فروش توليدات خود خبر داده است.

در اين بين خودروهاي کم مصرف و پاک از جمله خودروهاي هيبريد(بنزيني-برقي) با افزايش فروش مواجه شده اند .

گيوم پل تحليلگر اقتصادي اين شبکه گفت :« شرکتهاي فرانسوي مدلهاي متوسط و معمولي زيادي دارند که اين مسئله موجب شده است در بازار از رقباي خود عقب بمانند. مشکل اصلي براي اين شرکتها توليد نکردن خودروهاي ارزان قيمت و نيز خودروهاي لوکس است.

به اين ترتيب خودروهاي فرانسوي فاصله زيادي با شرکتهاي آلماني دارند. اما برعکس در آلمان وضع شرکت ب ام و آنقدر خوب است که اين شرکت در نظر دارد  در سال جاري هزاران نفر را استخدام کند که اين دقيقا برعکس وضع شرکت پژو-سيتروئن شده که در نظر دارد هشت هزار نفر را اخراج کند. »

همچنين بحران اقتصادي، آب و هواي نامساعد، دوره انتخاباتي و مشکلات ديگر وضع بسياري از کسبه را در فرانسه وخيم کرده و عملکرد مالي اين شرکتها بسيار بد شده است.
 بسياري از فروشندگان از وضع کسب و کار رضايت ندارند و از گردش مالي نامناسب شکايت دارند.

يکي از فروشندگان پوشاک گفت :«بارندگي هاي زياد مانع مراجعه مشتريان به فروشگاهها در طول فصل بهار شد.»

يکي ديگر از فروشندگان گفت:«شرايط آب و هوايي نامساعد مانع خريد کيف نو و کفشهاي جديد مي شود.»

در طول تابستان ساکنان شهر رن به طور متوسط يکصد يورو در طول فصل حراجي پول خرج کردند اين رقم تفاوت زيادي نسبت به سال گذشته ندارد.


برچسب ها: فرانسه ، اقتصاد ، وخامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار