مدیر یك موسسه بسته بندی آلایش دام در اصفهان توسعه صنایع بسته بندی در حوزه مواد پروتئینی شامل انواع گوشت قرمز و سفید و آلایش دام و طیور را خواستار شد.

 "محمد قربانیان"در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان افزود: بسته بندی آلایش دام هزینه اضافی به خریداران تحمیل نمی كند و مردم باید مواد پروتئینی را در بسته بندی و با مهر تاییدیه اداره دامپزشكی تهیه كنند.

وی اظهار داشت:اگرچه ناظران اداره كل دامپزشكی دام کشتار ها را بررسی می کنند ولی به دلیل حجم بالای كار، فرصت و زمان بررسی دقیق در همه موارد بویژه آلایش دام وجود ندارد.

وی افزود: آلودگی های آلایش دام در كبد(جگر) گوسفند یا گاو از گوشت بیشتر است و به همین دلیل در بسیاری از كشورها، جگر دام حذف می شود و مورد استفاده قرار نمی گیرد.

مدیر موسسه بسته بندی آلایش دام گفت:كله پاچه هایی كه در واحدهای قصابی در سطح شهر موجود است مشخص نیست كه این كله پاچه ها با چه آبی و در كجا پاك و به اصطلاح 'پرانده' شده است.

وی تصریح كرد: بازار عرضه این محصولات در كشور بویژه استان های تهران و اصفهان بسیار مساعد است.

مدیر موسسه بسته بندی آلایش دام افزود: موسسه ما برای اولین بار موفق شده كه مجوزهای لازم را از سازمان محیط زیست، دامپزشكی، جهادكشاورزی برای آلایش بهداشتی دام دریافت كند.

به گفته وی، این موسسه از دستگاهی استفاده می كند كه دارای تصفیه خانه صنعتی است.

قربانیان توضیح داد: آب مورد استفاده برای شست و شوی اندرونه دام وارد این دستگاه شده و پس از تصفیه دوباره به چرخه تولید باز می گردد.

وی اظهار داشت: تهیه این دستگاه و نیز گرفتن تاییدیه محیط زیست بیش از 4میلیارد ريال سرمایه گذاری برای مدیران این مجتمع به دنبال داشته اما با توجه به تاثیر قابل توجه آن بر تامین آب مورد نیاز كارخانه و حفظ سلامتی محیط زیست، ارزشمند است.

وی با بیان اینكه این موسسه قابلیت آلایش بیش از دو هزار دست كله پاچه را دارد، اظهارداشت: روزانه مواد اولیه از اصفهان، فساران و شهرهای مشهد و شیراز به این موسسه وارد می شود و پس از بسته بندی راهی تهران می شود.

مدیر موسسه بسته بندی آلایش دام در اصفهان یادآور شد: این موسسه در مساحتی شش هزار متری و با سرمایه ای 30 میلیارد ريالی نوسازی و به روز شده است.

فرآوری آلایش كشتارگاه های دام شامل كله گوسفند، پاچه گوسفند، دل و جگر گاو و گوسفند، سیراب و شیردان گاو و گوسفند و كلیه اندرونه خوراكی دام می شود./س

برچسب ها: اصفهان ، آلایش ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.