هدفگذاری امسال مرکز ملی فرش برای رسیدن به یک میلیارد دلار صادرات فرش دستباف محقق نمي شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،رییس کنفدراسیون صادرات ایران درباره هدفگذاری امسال مرکز ملی فرش برای رسیدن به یک میلیارد دلار صادرات فرش دستباف  عنوان کرد: طبق آمارهایی که در کارگروه مربوطه در استان تهران دیده ام و با شرایط موجود اقتصادی که وجود دارد با کاهش صادرات مواجهیم.

رضی میری می افزاید: با توجه به این آمار و گذشت نیمی از سال، هدفگذاری یک میلیارد دلاری برای فرش تنها در حد شعار باقی می ماند و شدنی نخواهد بود.

عضو هیات رییسه اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف ایران، همچنین درباره وعده راه اندازی مرکز سفارش پذیری متمرکز فرش دستباف که از سوی مرکز ملی فرش ایران مطرح شده است گفت: نمی دانم این موضوع بر چه اساسی بیان شده است اما بیان این مقوله، عدم آشنایی با طبیعت فرش دستباف ایران را نشان می دهد.

وی می افزاید: فرش دستباف ایران اغلب در خانه ها و به صورت تک بافی بافته می شود و کمتر در کارگاه ها وجود دارد. سفارش پذیری عمدتا با بخش خصوصی است و کسانی که دست اندرکار تولیدند هر کدام به شکلی این کار را انجام می دهند. من واقعا نمی دانم مرکز فرش چه برنامه ای برای راه اندازی مرکز سفارش پذیری دارد، من تاکنون برنامه ای در این خصوص ندیده ام.

این تولیدکننده و صادرکننده فرش ایران، در خصوص سهم ذینفعان و دست اندرکاران تولید و صادرات فرش دستباف در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های کلان هنر-صنعت فرش اظهار داشت: پیش از این و در دوره مدیریت قبلی، ذینفعان و دست اندرکاران تولید و صادرات فرش دستباف در تصمیم گیری ها سهیم و تاثیرگذار بودند و جلسات زیادی با فعالان این حوزه برگزار می شد ولی در دوره جدید شاهد این مسئله نیستیم و ارتباط ما با مرکز بسیار ضعیف و کم رنگ شده است.

عضو هیات رییسه اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف ایران ادامه داد: به اعتقاد ما هرچند در تعیین مدیر و متولی فرش دستباف تخصص و آشنایی افراد با این مقوله مهم است ولی مهم تر از آن انتخاب مشاورانی متخصص و کاردان است که آشنا و مانوس با فرش دستباف باشند و دغدغه های این کالای صادراتی غیر نفتی را بدانند.

برچسب ها: صادرات ، فرش ، هدفگذاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار