احمدي‌نژاد در حاشيه تجديد ميثاق هيات دولت با آرمانهاي امام خميني(ره):

انديشه، شخصيت و آرمانهاي امام راحل هر روز بيشتر از پيش در جهان شناخته مي‌شود

رئيس‌جمهور با بيان اينكه هر روز انديشه، شخصيت و آرمانهاي امام راحل براي ملت‌ها و توده‌هاي وسيع مستضعفين در جهان بيشتر از گذشته شناخته و معرفي مي‌شود، گفت: هر روز كه مي‌گذرد بشر به انسانهايي از جنس امام و آسمان نياز بيشتري پيدا مي‌كند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور صبح امروز (يكشنبه) در مراسم تجديد ميثاق اعضاي دولت با آرمانهاي امام خميني(ره) در سخناني ضمن گراميداشت هفته دولت گفت: هفته دولت با ياد شهيدان باهنر و رجايي به عنوان دو يار و رهرو امام راحل همه ساله برگزار مي‌شود و نقطه ثقل اين هفته، يادآوري تعهد و ميثاق ملت ايران و خادمان ملت به راهي است كه امام خميني (ره) در برابر بشريت امروز جهان گشوده است.

وي در ادامه افزود: باور ما اين است كه امام راحل يك هديه ويژه از ناحيه خداي متعال به بشريتي است كه زير خروارهاي ظلمت، ياس و نااميدي در حال مدفون شدن بود.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه امام خميني(ره) لايه‌هاي سنگين غبار، تعصبات، خودخواهي‌ها و فريبكاري‌ها را از حقيقت ارزش‌هاي الهي و انساني زدود، ‌توحيد ناب را بار ديگر در برابر بشريت قرار داد، نگاه توحيدي، انساني و نجات بخش را معرفي و راه نيل به قله‌هاي كمال را به بشريت نشان داد، خاطرنشان كرد: امام مظلوميت پيام انبياء و توحيد را در جهان بر هم زد و موجب بيداري همه فطرت‌هاي الهي انسان‌ها شد.

رئيس جمهور با بيان اينكه اعضاي دولت هر سال، با افقي بالاتر، ميثاقي نو با آرمانهاي امام راحل مي‌بندند، اظهار داشت: مطمئنا تجديد ميثاق سال 91 با سال 84 متفاوت است و هر سال اعضاي دولت يك گام به جلو با افقي بالاتر، آرماني متعالي‌تر و تعهدي عميق‌تر به ارزشهاي الهي و آرمانهاي امام راحل در حرم مطهر ايشان گرد آمده و خود را براي يك سال كار و خدمت آماده مي‌كنند.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه امام خميني(ره) بسياري از بت‌ها را شكست و تصورات باطل را از بين برد، گفت: امام بت خودخواهي حاكمان كه خود را جدا از مردم و مسلط بر آنان مي‌دانستند، درهم شكست و معتقد بود كه اصل حكومت براي برپايي عدالت، خدمت به مردم و پاسداشت حقوق آنان است و در غير اين صورت هيچ ارزش و اعتباري ندارد.

رئيس جمهور ادامه داد: امام آمد و تمام باورها و شخصيت‌هاي پوشالي را درهم شكست و عظمت و حقيقت انسان‌ها را بار ديگر به آنها نماياند و راهي را در برابر بشر گشود كه ادامه اين راه منجر به دستيابي به همه زيبايي‌ها و كمالات براي ملت ايران و ساير ملت‌هاي جهان خواهد بود.

احمدي‌نژاد تاكيد كرد: امروز تعهد دولت به پيام و آرماني است كه امام راحل آن را پايه‌گذاري و معرفي كرد؛ همه هياهوها و سر و صداهاي عالم مي‌آيند و خواهند رفت، اما آنچه ماندني است راه امام راحل، مجاهدت در راه امام و خدمت بي‌منت و با افتخار به مردم بخصوص قشر مستضعفين است.

احمدي‌نژاد ادامه داد: امام خميني(ره) حكومت جهاني امام عصر (عج) را بعنوان بستر تحقق همه آرزوهاي فطري بشر به انسانها معرفي كرد و امروز دلهاي مردم به آن نقطه بعنوان تنها تكيه‌گاه و محل اميد و برپا كننده ارزشهاي الهي معطوف مي‌شود.

رئيس جمهور در پايان ضمن گراميداشت ياد و خاطره امام راحل و همه شهيدان انقلاب اسلامي خاطرنشان كرد: شهيدان رجايي و باهنر با عمل و خون‌دل‌خوردن‌هاي خود ادامه‌دهنده ارزشها، راه و آرمانهاي انقلاب بودند و اميدوارم كه ما نيز بتوانيم در مسير آنها حركت كنيم.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار