دبیرخانه هم اندیشي «بررسی فقهی ، حقوقی و اقتصادی حمایت از تولید، کار و سرمایه ملّی با رویکرد سياستگذاری و تقنینی»، عناوين مقالات اين هم انديشي را در سه محور حقوقی، اقتصادی، کلی و مشترک اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم، بخشی از محورهای مشترک و کلی این هم اندیشي شامل حمایت از کار، تولید و سرمایه ایرانی در کلام اندیشمندان اسلامی ،تجزیه و تحلیل پیام رهبری (ضرورت، نقش مردم نقش دولت، نقش رسانه‌ها، نقش نخبگان،حمایت از کار، تولید و سرمایه ایرانی در دیدگاه امام خمینی حمایت از کار، تولید و سرمایه ایرانی در دیدگاه سایر اندیشمندان اسلامی (شهید مطهری، شهید صدر و..) است.
و در بخش اقتصادی موضوعاتی مانند تولید ملی (تعریف ،جایگاه ،روش های افزایش، کیفیت بخشی، نااطمینانی اقتصاد کلان و تولید ملی، کار، اشتغال و تولید از منظر اسلام، اهمیت کار و اشتغال در تولید ملی، ضرورت حمایت از کار و کارگر ایرانی، موانع كارآفريني در ايران، تحلیل اقتصادی قانون و مقررات کار از منظر حمایت از تولید و کار ایرانی،و ... از سوی دبیرخانه هم اندیشي فراخون داده شد.
بایسته‌های تقنینی برای حمایت از تولید ملی، بررسی و تفسیر ماهیت حقوقی سرمایه ملی، مبانی حقوقی رشد سرمایه گذاری، راهبردهای فقهی و حقوقی حمایت از کار و کارگر، تزاحم حقوق تولیدکننده و مصرف‌کننده ، مبانی فقهی و حقوقی حدود دخالت دولت در قرارداد کار، حمایت از اسناد تجاری، ظرفیت‌ها و کاستی‌های اسناد بالادستی در حمایت از کار و تولید و سرمایه، نظام قضایی حمایت از سرمایه ایرانی، بیمه و گارانتی کالاهای ایرانی، تأثیر فساد اداری بر تولید ملی و سرمایه‌گذاری ملی، قوانین دست و پاگیر تولید ملی و سرمایه‌گذاری، وظائف و تعهدات تولید کننده و راهکارهای حقوقی جلوگیری از قاچاق کالا از جمله موضوعات این فراخوان در بخش حقوقی می باشد.
مهلت ارسال مقالات تا پایان شهریورماه اعلام شده است و هم اندیشی حمایت از تولید، کار و سرمایه ملّی با همكاری مركز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و دبیرخانه انجمن های علمی حوزه در سال جاری برگزار می شود./س
برچسب ها: قم ، فراخوان ، حمایت ، تولید ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.