پاکستان، فيليپين و سريلانکا شاهد تظاهرات اعتراض آميز عليه هتک حرمت پيامبر اسلام (ص) بود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم  ، تظاهرات اعتراض آميز عليه فيلم اهانت آميز عليه پيامبر اسلام (ص) در کشورهاي مختلف جهان ادامه دارد.
پاکستان، سريلانکا و فيليپين از جمله مهمترين کشورهايي بودند که تظاهرات اعتراض آميز عليه اين فيلم در آنها برگزار شد و تظاهرکنندگان خواستار اخراج سفير آمريکا از کشورهاي خود و جلوگيري از پخش فيلم شدند.
"فادي السيد" گزارشگر اين شبکه با اشاره به اين که خشم مسلمانان از هتک حرمت پيامبر اسلام (ص) هنوز فروکش نکرده است افزود: مسلمانان از آمريکا مي خواهند اقدامات لازم را عليه سازندگان اين فيلم انجام دهد.
در ادامه آمده است: تظاهرکنندگان خشمگين در پاکستان در تظاهرات در اسلام آباد شعار مرگ بر آمريکا سر دادند و خواستار جلوگيري از پخش فيلم و بازخواست از اهانت کنندگان به مقدسات اسلامي و اعمال شديدترين مجازات ها عليه آنها شدند. معترضان آدمک هاي آمريکا و رژيم صهيونيستي را به همراه پرچم آمريکا به آتش کشيدند.
در ادامه گزارش آمده است: سريلانکا از ديگر کشورهايي بود که تظاهرکنندگان خشمگين اعتراض خود را به اين فيلم نشان دادند و آمريکا را محکوم کردند. تدابير شديد امنيتي مانع از حضور هزاران تظاهرکننده در خيابان ها و حرکت آنها به سمت سفارت آمريکا نشد. تظاهرکنندگان پلاکاردهايي با خود حمل مي کردند که روي آنها نوشته شده بود «با هرگونه اقدام تحريک آميز عليه احساسات مسلمانان مخالفيم». تظاهرکنندگان همچنين انتشار تصاوير اهانت آميز عليه اسلام در يک مجله فرانسوي را محکوم کردند.
يکي از تظاهرکنندگان گفت: ما  براي اعتراض عليه آمريکا و  افرادي که در اين فيلم مشارکت داشته اند به اينجا آمده ايم و خواستار مجازات آنها هستيم.
در ادامه گزارش با اشاره به تظاهرات اعتراض آميز در فيليپين عليه فيلم اهانت آميز آمده است: تظاهرکنندگان با تجمع در مقابل دادگاه مانيل خواستار اخراج سفير آمريکا از کشورشان شدند و آمريکا و دست اندرکاران اين فيلم را محکوم کردند و خواستار جلوگيري از پخش اين فيلم شدند. تظاهرکنندگان براي تامين اموال لازم جهت طرح شکايت خود در دادگاه براي جلوگيري از پخش اين فيلم پول جمع کردند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار