باراک اوباما، رييس جمهور امريکا در شصت و هفتمين نشست سالانه مجمع عمومي سازمان ملل فيلم ضد اسلامي ساخته شده در امريکا را به عنوان يک فيلم نفرت‌انگيز و منزجرکننده رد کرد اما در عين حال ممنوعيت پخش آن را نقض آزادي بيان ناميد .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پرس تي‌وي،رييس جمهور امريکا همچنين مداخله دولت خود در اين جنجال را رد کرد و گفت که توليد اين فيلم نه تنها توهين به مسلمانان بلکه به امريکا نيز بوده است.

اوباما تصريح کرد: «ما مي‌فهميم که چرا مردم از اين ويدئو آزرده شده‌اند چراکه ميليون‌ها نفر ازشهروندان ما نيز در ميان آنها هستند.»

با اين وجود، اوباما مدعي شد حذف اين فيلم‌هاي توهين‌آميز به مقدسات يا نشر تحريک‌آميز آن‌ها در اينترنت، نقض قانون اساسي کشوري هستند که ‌از حق آزادي بيان مراقبت مي‌کنند.»

اوباما همچنين تظاهرات خونين عليه انتشار اين ويدئو را محکوم کرد و گفت که چنين واکنش‌هايي تنها به آن‌هايي که در بيان نفرت‌انگيز براي ايجاد هرج‌ومرج در سراسر جهان دخالت دارند قدرت خواهد بخشيد.

وي افزود که همه سران جهان براي ايستادگي در برابر تندروها در سراسر دنيا بايد با يکديگر متحد باشند.

اين در حالي است که اوباما دو هفته پيش قول داد که مسئولان حمله‌هاي خونين به کنسولگري امريکا در ليبي را به دست عدالت بسپارد. در اين حمله کريستوفر استيونز، سفير امريکا و سه تن از کارکنان ديگر امريکايي کشته شدند.

اوباما درباره برنامه انرژي هسته‌اي ايران گفت که ترجيح وي حل ديپلماتيک اين موضوع است.
وي افزود که هرچند هنوز براي رسيدن به نتيجه درباره برنامه انرژي اتمي ايران از راه گفت‌وگوي ديپلماتيک زمان هست، اما اين زمان نامحدود نيست.
برچسب ها: بین الملل ، اوباما ، فیلم ، موهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار