مشاغلي كه در ارتباط مداوم با مردم هستند و به نوعي حس همدردي و همراهي نياز دارند، باعث تحكيم روابط خانوادگي و درك بهتر زوجين مي‌شوند.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ طبق یافته‌های تحقیق محققان در آمریکا، مستخدمان، پرستاران، هنرمندان و مجریان در صدر فهرست مشاغلی قرار دارند که احتمال طلاق در میان آنها بالاترست و کمترین میزان طلاق نیز در بین فعالان مذهبی، پزشکان، متخصصان چشم‌پزشکی و مهندسان دیده می‌شود.

لزوما خود شغل به تنهایی نمی‌تواند در پیشگیری از طلاق موثر باشد و ویژگی مورد نیاز این مشاغل و سطح درآمدی آن نقش بسزایی در کاهش یا افزایش احتمال بروز طلاق دارد.

مشاغلی که در ارتباط مداوم با مردم هستند و به نوعی حس همدردی و همراهی نیاز دارند، باعث تحکیم روابط خانوادگی و درک بهتر زوجین می‌شوند.

افرادی مانند مربیان، اعضای گروه‌های بشردوستان، پرسنل پزشکی و کشیشان و مبلغان مذهبی بدلیل استفاده درست از قدرت کلام و مهارت در شنیدن، می‌توانند در بهبود روابط اجتماعی و درک متقابل افراد، هم در جامعه و هم در بین اعضای خانواده نقش موثری ایفا کنند.

عوامل موثر بر طلاق :

تحقيقات و بررسي هاي انجام شده عوامل متعدد و متفاوتي را براي ايجاد طلاق بيان كرده اند چرا كه عامل طلاق با توجه به نوع جامعه و خانواده اي كه در آن اتفاق مي افتد مي تواند متفاوت باشد به نظر مي رسد كه سستي روابط اجتماعي ، وضعيت شغلي ، وضعيت اقتصادي ، وضعيت تحصيلي ، تعداد فرزندان و سن ازدواج زوجين از جمله عوامل مهم تاثير گذار بر طلاق باشد.

نکته: بسياري از كساني كه زندگي شان به طلاق منجر شده است شناخت درست و آگاهانه اي از يكديگر در موقع ازدواج نداشته اند از اين رو شناخت افراد از يكديگر از بسياري از طلاقها كه در آينده ممكن است اتفاق بيافتد جلوگيري ميكند./ع2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار