رئيس انجمن صنفي جايگاه‌داران سوخت گاز طبيعي فشرده cng با اشاره به کمبود کلانشهرها گفت : تهران 120جايگاه کمبود دارد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،‌ اردشير دادرس در مصاحبه با راديو اقتصاد افزود : بيش از سه ميليون و 300 هزار دستگاه خودرو دوگانه سوز در كشور وجود دارد و اين روند رو به افزايش است.

وي با بيان اينکه استفاده از سوخت گاز طبيعي سالانه در جهان بيش از 15 درصد افزايش يافته است ، گفت : ميانگين فاصله دو جايگاه در جهان حدود 2.5 تا 3.5 کيلومتر و در منطفه حدود 7 کيلومتر است.

دادرس گفت: اين فاصله در شهر تهران به 13.5 کيلومتر مي رسد که هزينه زماني و تمام شده خدمات مسافري را افزايش مي دهد.

رئيس انجمن صنفي جايگاه‌داران سي ان جي پيش تر هم در گفتگو با راديو اقتصاد اعلام کرده است حدود يک ميليون و 800 هزار دستگاه خودرو دوگانه سوز بايد براي تست مجدد مخازن سوخت گاز طبيعي فشرده و دريافت برچسب انرژي به شرکت هاي مورد تاييد سازمان ملي استاندارد ايران مراجعه کنند.

ايران هم اکنون با بيش از 1900 جايگاه سي ان جي، پس از پاکستان، چين و آرژانتين، مقام چهارم دنيا را از نظر شمار جايگاه هاي سي ان جي به خود اختصاص داده است که با افزايش شمار آن به 2500 واحد در سال جاري ، کشورمان دو کشور چين و آرژانتين را پشت سر خواهد گذاشت و پس از پاکستان در مقام دوم قرار خواهد گرفت.

سال گذشته به طور ميانگين روزانه 16 ميليون مترمکعب گاز طبيعي فشرده شده (سي ان جي) در جايگاه هاي سي ان جي سراسر کشور توزيع شده است و چنانچه زيرساخت هاي لازم براي توسعه صنعت سي ان جي در کشور ايجاد نمي شد، هم اکنون شاهد مصرف همين مقدار بنزين در کشور بوديم که گاز طبيعي جايگزين آن شده است. /عب
برچسب ها: جایگاه ، کمبود ، سی ان جی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار