"چاندرا مظفر" رئيس جنبش عدالت جهان، ايستادگي مردم و رهبري ايران در مقابل آمريکا را ستود و آنرا نمونه اي کم نظير از ثبات قدم و ايستادگي واقعي يک ملت و رهبري آن در برابر اين هژموني دانست.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، دهمين نشست گفتگوي تمدنها که از روز چهارشنبه گذشته در جزيره رودوس يونان آغاز و روز شنبه پايان يافت، محققان و انديشمنداني از کشورهاي مختلف جهان به ارائه مقاله و ايراد سخنراني در خصوص گفتگوي تمدنها پرداختند.  

چاندرا مظفر رئيس جنبش عدالت جهان و از سخنرانان اين همايش با اشاره به موضوع هسته اي ايران گفت: ايستادگي مردم و رهبري ايران را در طول 33 سال گذشته در برابر هژموني آمريکا، نمونه اي کم نظير از ثبات قدم و ايستادگي واقعي يک ملت و رهبري آن در برابر اين هژموني است که برغم  تحريم هاي گسترده، ترورها، توطئه ها و حتي تهاجم سايبري، همچنان به مقاومت خود ادامه داده مي دهد.

چاندرا مظفر افزود: مقاومت بر حق ملت ايران براي دستيابي به انرژي صلح آميز هسته اي، عليرغم تهديدهاي آمريکا و اسرائيل بيانگر استمرار اين ايستادگي است.

وي پيوند ميان سوريه و ايران با کشورهاي مخالف هژموني آمريکا در منطقه آمريکاي لاتين نظير کوبا، ونزوئلا، اکوادور و برزيل را نيز پلي در برابر اين هژموني دانست .

بر اساس اين گزارش، نوام چامسکي استاد دانشگاه و تحليلگر مسائل بين المللي هم در روز پاياني اين همايش در سخناني که بصورت ويدئو کنفرانس پخش مي شد، از قدرت هاي بين المللي خواست براي ايجاد خاورميانه اي عاري از سلاح هسته اي تلاش کنند و اسرائيل را از اين موضوع معاف نکنند.

وي گفت: بدبختانه اسرائيل اعلام کرده است که در خاورميانه بدون سلاح هسته اي شرکت نخواهد کرد و از سالها قبل اين طرح که اسرائيل نبايد شامل منطقه عاري از سلاح هسته اي باشد نيز در ميان سياسيون آمريکا ريشه دوانيده است و پيش بيني مي شود موضع فعلي اوباما رئيس جمهوري امريکا هم همين باشد.

چامسکي در خصوص احتمال اقدام نظامي عليه ايران گفت‌: تنها اين حادثه در خليج فارس مي تواند به آساني جنگ جديدي را با نتيجه اي هولناک باعث شود ولي اين امر مي تواند با ديپلماسي و مذاکره به آساني مرتفع شود، ‌به شرط آنکه نيروهاي مورد قبول بطور شايسته با همدردي بين المللي و احترام متقابل در آن شرکت کنند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار