عضو شوراي مرکزي جامعه اسلامي مهندسين گفت: بزرگترين مشکل بنگاه‌هاي اقتصادي، نقدينگي است چراکه حجم بالاي نقدينگي در دست بخش‌هاي خصوصي است که فاقد بنگاه اقتصادي هستند و در بازار نقش دلال و واسطه را بازي مي‌کنند.

عليرضا جوانمردي عضو شوراي مرکزي جامعه اسلامي مهندسين در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره راهکارهاي افزايش صادرات وحمايت از توليدات داخلي، اظهار داشت: شاخص‌ترين دستگاه‌هاي دولتي که مي‌توانند نقش موثري در زمينه توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني داشته باشند سازمان صنايع و معادن و تجارت و وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعي است.

وي با بيان اينکه اين 2 دستگاه تاثيرگزاري مستقيمي در افزايش صادرات دارند، تصريح کرد:  وزارت اقتصاد و دارايي که گمرک را تحت‌نظر خود دارد و بانک مرکزي که تعرفه‌هاي ارزي و بانکي را مشخص مي‌کند، به عنوان پشتيبان دو نهاد نامبرده محسوب مي‌شوند.

جوانمردي با اشاره به اينکه بالاترين حجم اشتغال در حوزه صنعت و خدمات است گفت: صنعت و خدمات بايد براي افزايش صادرات در جهت روان‌سازي  قوانين و مقررات موجود به صورت هماهنگ وارد عمل شوند و در بازار داخلي کشور با دادن تسهيلات به واحدهاي توليدي، نقش موثري را در رونق بنگاه اقتصادي ايفا کنند.

وي در ادامه افزود: امروز بزرگترين مشکل بنگاه‌هاي اقتصادي، نقدينگي است چراکه حجم بالايي از نقدينگي در دست بخش‌هاي خصوصي است که فاقد بنگاه اقتصادي هستند و در بازار نقش دلال و واسطه را بازي مي‌کنند.

عضو شوراي مرکزي جامعه اسلامي مهندسين در پايان خاطرنشان کرد: بنگاه‌هاي اقتصادي و صاحبان صنايع متولي توليد با مشکل نقدينگي روبه رو هستند.

انتهاي پيام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار