نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمی به دانشگاه بین‌المللی ارتقا می‌یابد که مجوز لازم در این زمینه نیز گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت‌الاسلام میرقسمت موسوی موضوع توسعه مراکز علمی ودانشگاهی به ویژه دانشگاه پیام نور،‌ علمیکاربردی و فعال کردن دانشکده پرستاری و مامایی را یادآور شد و گفت: پیگیر آن هستیم تا یکی از دانشکده‌های دانشگاه محقق اردبیلی در این شهرستان راه‌اندازی شود.

وی گرمی را پر‌توان از مولفه‌ها و ویژگی‌های صنعت گردشگری و شاخصه‌های توریسم اعلام کرد و افزود:‌ این شهرستان با توجه به برجستگی‌های تاریخی، طبیعی و ساحتی از ظرفیت خوب پذیرش مسافران و گردشگران نیز برخوردار است به طوری که دریاچه گیلارلو در این شهرستان یک قابلیت خفته است که باید به احیا و بیدار کردن آن همت کنیم.

نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی وجود جاذبه‌های تاریخی و دیدنی در برزند و همچنین منطقه انگوت را یادآور شد و گفت: از پیگیری‌های اصلی ما در این زمینه توجه به توانمندی نوار مرزی و راه‌اندازی گمرک آزاد‌لو در گرمی است.

موسوی همچنین تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و نارسایی‌های بخش صنعت و مشکلات بیکاری را جذب سرمایه‌گذاری‌ها در مناطق مرزی به ویژه شهرستان گرمی توصیف کرد و افزود:‌ اگر این سرمایه‌گذاری‌ها جذب شود تمام بیکاران منطقه مشغول فعالیت شده و یک نرخ پایین بیکاری را در منطقه شاهد خواهیم بود.

وی به محدودیت جذب و استخدام در ادارات دولتی اشاره کرد و گفت: در این زمینه یک کارخانه عظیم با نام شیر‌آلات قهرمان در این شهرستان در حال فعالیت است که توان پاسخگویی به سیل عظیم بیکاران را دارد./س 

برچسب ها: اردبیل ، دانشگاه ، آزاد ، گرمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.