خريد پرچم آمريکا و اسرائيل در پاکستان براي آتش زدن به تجارتي پرسود در اين کشور تبديل شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسيا اليوم؛ زماني که مغازه هاي پرچم فروشي مي شنوند قرار است تظاهراتي ضد آمريکايي يا ضداسرائيلي برگزار شود فرصت را براي به دست آوردن سود سرشار غنيمت مي شمارند و صدها پرچم آمريکا و اسرائيل را که شهروندان پاکستاني براي آتش زدن آنها هجوم مي آورند عرضه مي کنند.

 در طول چند هفته پيش سلطان از فروشندگان پاکستاني سود سرشاري از فروش پرچم هاي آمريکايي و اسرائيلي براي سوزاندن در تظاهرات اعتراضي که در ايام اخير در شهرهاي بزرگ پاکستان در اعتراض به فيلم موهن آمريکايي شدت گرفته به دست آورده است.

راجا سلطان صاحب مغازه پرچم فروشي مي گويد: اين روزها تقاضا براي پرچم هاي اسرائيلي و آمريکايي افزايش يافته است. بيشتر متقاضيان اين پرچم ها، معترضان و تظاهرکنندگان به ويژه اعضاي سازمانهاي ديني اند که از آمريکا تنفر دارند.

 قيمت هاي پرچم ها از شش تا سي دلار متفاوت است. به رغم آن که سي دلار مبلغ زيادي براي طبقات فقير و متوسط محسوب مي شود اما کساني که اقدام به خريد اين پرچم ها مي کنند عمق احساس خشم آنها از آمريکا بسيار بزرگتر از مبلغي است که براي خريد و آتش زدن پرچم مي پردازند.

تصدق حسين جوان معترض پاکستاني گفت: من دو پرچم آمريکا را هريک به ارزش بيست دلار خريدم و اگر ميليونها دلار هم داشتم با آن پرچم آمريکا و اسرائيل را براي آتش زدن مي خريدم. من آماده ام جانم را در دفاع از پيامبر اکرم(ص) فدا کنم.

گزارشگر افزود: وقتي از تصدق حسين پرسيدم که با پرچم دوم چه کار خواهد کرد به من گفت: پرچم دوم را روي پشت الاغي مي بندم و آن را با خود در خيابانهاي شهر مي چرخانم و وقتي همه آن را مشاهده کردند آن را آتش خواهم زد زيرا آمريکايي ها به پيامبر(ص) توهين کرده اند.

گزارشگر در ادامه گفت: مسئله اهانت به سيره پيامبر اکرم(ص) به منزله بنزيني بود که بر آتش تنفر بيشتر پاکستاني ها از آمريکا و اسرائيل ريخته شد. آنها آمريکا را مسئول حوادث منطقه به ويژه در افغانستان و اسرائيل را مسئول حوادث فلسطين و خاورميانه مي دانند.

وي در پايان گفت: پرچم، نماد يک کشور است و آتش زدن و اهانت به آن خسارت ظاهري بزرگي به هيبت و ابهت آن کشور مي زند و ممکن است تاثير منفي رواني بر دو طرف بگذارد. پاکستاني ها اين پرچم ها را مي سوزانند تا کينه و نفرت خود را از آمريکا در راهپيمايي هاي اعتراضي خود نشان دهند ولي اين مسئله ممکن است تغييري در اوضاع منطقه و جهان ايجاد نکند.

برچسب ها: پاکستان ، آتش ، آمریکا ، پرچم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار