روسیه اعلام کرد با موفقیت دو شلیک آزمایشی موشک های راهبردی انجام داده است و بر جایگاه قدرتمند نظامی خود در برابر طرح ضد موشکی ناتو در اروپا که با اصرار آمریکا به اجرا گذاشته شده است ، تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  ؛ وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد این شلیک آزمایشی موشک راهبردی تپل در ساعت سیزده و دوازده دقیقه به وقت محلی (نه و دوازده دقیقه به وقت گرینویچ) از مرکز فضایی پلستسک در شمال روسیه انجام شد.

این منبع اعلام کرد: کلاهک این موشک با دقت زیاد به هدف خود در شبه جزیره کامچاتکا در خاور دور روسیه ، اصابت کرد. این بیانیه تصریح کرد این نوع موشک ها از بیست و چهار ساعت قبل عملیاتی است و مورد آزمایش قرار گرفت.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در سخنانی اعلام کرد در همین روز ، یک شلیک آزمایشی موشک بالستیک راهبردی بین قاره ای « آر-29 آر» از یک زیردریایی پرتاب کننده موشک در دریای اوخوتسک (خاور دور روسیه) با موفقیت صورت گرفت.
این سخنگو تصریح کرد : این موشک در زمان مطلوب به هدف در منطقه ارخانگلسک در شمال غربی روسیه که حدود شش هزار و پانصد کیلومتر فاصله دارد، اصابت کرد.

این سخنگو تصریح کرد :« این شلیک آزمایشی موفقیت آمیز، سطح بالای کارامدی نیروهای هسته ای راهبردی روسیه را مشخص کرد.

این آزمایش ها پس از سخنان میت رامنی نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صورت می گیرد که اوایل اکتبر هشدار داد هیچ انعطافی در برابر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در خصوص طرح دفاع موشکی ناتو در شرق اروپا نشان نخواهد داد.

 روسیه از مدت ها پیش این طرح را که غرب به عنوان ابتکاری برای مقابله با تهدیدهای برخی از کشورها می داند ، محکوم کرده است.این طرح استقرار این سپر موشکی که سال دو هزار و ده آغاز شد به یکی از مهم ترین موضوعات اختلاف بین ناتو و روسیه که آن را تهدیدی برای امنیت خود می داند، محسوب شده است.
برچسب ها: روسیه ، موشک ، شلیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار