زحمات زياد محصولات کشاورزي در قبال عدم خريد و کاهش قيمت محصولات باعث بي رغبتي کشاورزان شده است.

شادلو رئيس اتحاديه باغداران کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان مطلب بالا افزود: بخش کشاورزي صداي گويا و گوش شنوا ندارد تا حق توليدکنندگان پايمال نشود.

وي ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه کشاورزي از محورهاي اساسي توليد است اما در بازار محصولات کشاورزي چالش هاي زيادي وجود دارد.

شادلو تصريح کرد: توليدکننده توانايي کنترل و عرضه محصولات خود را به بازار ندارد و مجبور است به هر قيمتي محصول خود را به واسطه ها به فروش برساند.

وي تصريح کرد: کمبود سردخانه ها براي نگه داري محصولات باغي بهانه اي است تا نگاهي به سمت تنظيم بازار سوق نيابد، زيرا در حال حاضر ظرفيت سردخانه هاي تهران بيش از 500 هزارتن است.

وي اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزي متولي توليد و ايجاد سردخانه ها است اما مشکل اصلي مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت است که چرخه بازار را در دست دارد.

شادلو ادامه داد: توليدات محصولات کشاورزي علاوه بر زراعي، محصولات باغي هم هست که بيشترين توليدات را به خود اختصاص داده است و امروزه اگر باغات ما از چرخه توليد خارج شود زماني بيش از 10 سال طول مي کشد تا چرخه توليد به حالت اول بازگردد.

وي افزود: برداشت 50 درصد محصولات باغي ما هنوز برداشت نشده و اگر برنامه اي براي تنظيم بازار و صادرات صورت نگيرد کشاورزان دچار ضرر مي شوند و به تبع آن توليد نيز افت مي کند.

رئيس اتحاديه باغداران کشور ادامه داد: بيشترين سود توليد محصولات کشاورزان نصيب واسطه ها مي شود و کشاورزان همچنان با رکود روبرو هستند.

وي در پايان خاطرنشان کرد: طرح انتزاع، تمام مسايل و مشکلات کشاورزان را در خصوص تنظيم بازار حل مي کند./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار