فلسطینیها شامگاه چهارشنبه از شلیک راکت خودداری کردند و رژیم صهیونیستی نیز حملات هوایی خود را متوقف کرد که به نظر می رسد توافقی غیر رسمی با میانجی گری مصر برای برقراری آتش بس به دست آمده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از رویترز، فلسطینیها در درگیریهای دو روزه با رژیم صهیونیستی دهها راکت به فلسطین اشغالی شلیک کردند و اسرائیل نیز حملات هوایی را به نوار غزه انجام داد که نگرانیها را درباره وقوع رویارویی بلند مدت بین دو طرف برانگیخته بود.

سخنگوی رسمی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد آخرین موشکی که از غزه شلیک شد روز چهارشنبه ساعت بیست (هجده به وقت گرینویچ) بود.

یک مسئول در وزارت دفاع اسرائیل اعلام کرد با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین -حماس- به توافق رسمی نرسیده اند اما مسئولان نظامی مصر نقشی فعال برای برقراری آتش بس ایفا کردند.

عاموس گلعاد از مسئولان نظامی اسرائیل به رادیو ارتش اسرائیل گفت :« مصریها توان فوق العاده ای برای توضیح به حماس در خصوص اینکه این حملات و اقدامات تروریستی بر ضد اسرائیل یا هر هدف دیگر به نفع آنها نیست دارند.»

وی افزود :« هیچ توافق مستقیمی با حماس که اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد و ویرانی آن را خواستار است وجود ندارد.»

گلعاد اضافه کرد :« می توان قاطعانه گفت هیچ توافقی با حماس وجود ندارد ، همچین چیزی نبوده و نخواهد بود.»

وی افزود :« تنها مسئله ای که مشخص است این است که آتش بس برقرار خواهد بود و ما هیچ گونه درگیری را نمی خواهیم.»

سخنگوی رسمی ارتش اسرائیل گفته بود در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هشتاد و شش راکت به اسرائیل شلیک شد که سامانه گنبد آهنین هشت راکت را منهدم کرد.
اسرائیل در حملات هوایی خود به نوار غزه چند تن از فعالان حماس را کشته بود.
برچسب ها: ارتش ، اسرائیل ، توقف ، آتش ، حماس ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار