آنچه از ذات و صفات پروردگار باشد از اصول دين است و جايگاه امام علي النقي (ع) در مرتبه ولايت پاك و با ارزش است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران ؛در مراسم تقدير از برگزيدگان نخستين كنگره بين المللي امام علي النقي (ع) كه با حضور شخصيت هاي سياسي و فرهنگي كشور در تالار انديشه حوزه هنري شب گذشته برگزار شد، حجت الاسلام و  المسلمين سيد ابراهيم رئيسي معاون قوه قضائيه در اين مراسم گفت: نشستي كه براي تقدير از زحمات كساني كه در ارتباط با جان جانان و عالم هستي امام علي النقي (ع) شعر سرودند، بسيار با بركت است.
وي ادامه داد: چرا امامت از ديدگاه ما به عنوان مسلمان و شيعه از اصول دين تلقي مي شود پاسخ آن است كه آنچه از ذات و صفات پروردگار باشد از اصول دين است و جايگاه امام علي النقي (ع) در مرتبه ولايت پاك و با ارزش است.
معاون قوه قضائيه گفت: نبوت و معاد فعل پروردگار و عدل صفت ذات اوست و  امامت تعيين امام به دست ذات حضرت حق است.
وي افزود: نكته اساسي تلاش وجود امام هادي (ع) آن است كه مدينه النبي را حفظ كند و مردم عبد و بنده و از همه قيود آزاد باشند اما خليفه هاي عباسي تلاش مي‌كردند تا مدينه العرب را تشكيل دهند.
حجت الاسلام و المسلمين رئيسي گفت: خلفاي عباسي در برخورد با امامان 3 اقدام داشتند ابتدا جايگاه امامان ما را از بين ببرند و بعد ترور شخصيت مي كردند و در آخر هم ترور شخصيت و ترور شخص مي كردند اما موفق نشدند كه نور خدا را خاموش كنند.
وي اظهار داشت: شايد اگر اهانت دشمنان نبود حساسيت مسلمانان بيشتر نمي‌شد تا اين كنگره برگزار شود.
معاون قوه قضائيه گفت: در اين دوران اخير بعد از جنگ جهاني دوم و بعد از تشكيل دو بلوك قدرتمند شرق و غرب وتك قطبي شدن جهان ، فكر و انديشه نظام سلطه را در بر دارد كه ملت ها را چپاول كنند./ص

برچسب ها: امامت ، ولایت ، خلیفه ، ذات ، حضرت ، حق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار