فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه در پي سقوط ميزان محبوبيت وي به پايين ترين حد، اذعان کرد در وضع بسيار دشواري قرار گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ علت کاهش محبوبيت اولاند دو رقمي شدن نرخ بيکاري، اخراج هاي گسترده و تعطيلي کارخانه‌هاست.

اولاند که به ششمين ماه دوره رياست جمهوري خود مي رسد براي رساندن کسري بودجه فرانسه به ميزان تعيين شده، با يک کسري 37 ميليارد يورويي مواجه است و از سوي ديگر اقتصادي بيمار در اختيار دارد که به مشکلاتي مانند هزينه بالاي نيروي کار و رقابت ضعيف دچار است.

از ديد منتقدان، مشکل ديگر اولاند، ژان مارک آرو نخست وزير وي است که معمولا با وزيران اختلاف دارد و همواره قابليت ايجاد مشکل را دارد.

اولاند در مصاحبه اي به روزنامه لوموند گفت: امروز قرار گرفتن در قدرت بسيار دشوار است زيرا ديگر هيچ نرمي و احترامي در برابر خود نخواهيد ديد. 
 
اولاند که به صراحت گفته است به ثروتمندان علاقه ندارد همچنين اعلام کرد زمان ايجاد تغييرات گسترده اقتصادي در فرانسه فرا رسيده و حزب سوسياليست براي اجراي اين تغييرات در موقعيت خوبي قرار دارد. 

اين در حالي است که محبوبيت اولاند نزد مردم فرانسه در ماه نوامبر با 5 درصد کاهش نسبت به ماه پيش به 36 درصد رسيد که پايين ترين ميزان محبوبيت وي در شش ماه گذشته است.
برچسب ها: اقتصاد ، اذعان ، وخامت ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار