قرارداد خارج از بنگاه املاک فسخ مي شود

رئيس اتحاديه مشاوران املاک گفت: هر قرارداد و معامله اي ملکي که بدون کد رهگيري و خارج از بنگاه املاک منعقد شود تخلف محسوب شده و معامله فسخ خواهد شد.

مصطفي قلي خسروي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه قراردادهاي املاک در بنگاه ها بايد با کد رهگيري صورت بگيرد گفت: در صورتي که قراردادي خارج از بنگاه املاک يا بدون کد رهگيري منعقد شود تخلف محسوب مي شود.

وي ادامه داد: کشور در بحث قراردادهاي املاک در مقايسه با ديگر کشورها کم کاري هاي بسياري دارد.

رئيس اتحاديه املاک کشوري با اشاره به اينکه در حال حاضر در قرن شفافيت قراردادها به سر مي بريم افزود: ايران نسبت به کشورهاي خارجي از روش قراردادي سنتي در معاملات خود استفاده مي کند.

وي در ادامه تصريح کرد: تمام مشاوران املاک بايد قوانين موجود در حوزه مسکن را رعايت کنند.

خسروي در ادامه اظهار داشت: تمامي مشاوران املاک بايد براي رونق و پيشرفت صنف املاک کشوري قوانين موجود در اين حوزه را رعايت و به آن احترام بگذارند.

رئيس اتحاديه مشاوران املاک کشوري با اشاره به اينکه در صورتي که قراردادي بدون کد رهگيري منعقد شود افزود: در صورتي که بنگاه املاکي بدون جواز معامله اي انجام دهند از سوي مسئولان پيگيري و املاک شخص مورد نظر پلمپ مي شود.

براساس اين گزارش پيش از اين در يکي از مناطق تهران قراردادها به صورت شخصي بدون حضور کارشناس املاک و ثبت دفتري انجام مي شد که با پيگيري هاي انجام شده از سوي اتحاديه مشاوران املاک از ادامه اين کار جلوگيري شد.
رئيس اتحاديه املاک در اين خصوص توصيه کرد و گفت: در صورت مشاهده تخلف در بنگاه ها به اتحاديه املاک گزارش داده تا از ادامه فعاليت آنها جلوگيري شود./عب
برچسب ها: قرارداد ، بنگاه ، مسکن ، فسخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار