دبيرستاد حمايت و صيانت از آثار فرهنگي و هنري گفت: طي روزهاي گذشته با كارخانه هاي تكثير كننده بازي هاي غيرمجاز رايانه اي به صورت گسترده در سطح كشور صورت گرفت.

سعيد جابري انصاري، دبير ستاد حمايت وصيانت از آثار فرهنگي هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران؛ گفت: طبق بازديد هاي صورت گرفته در هفته گذشته با يكي از كارخانجاتي كه اقدام به توزيع و تكثير لوح فشرده بازي هاي رايانه اي غير مجاز و غير اخلاقي به صورت گسترده در سطح كشور كرده بود، برخورد صورت گرفت.
وي افزود: امروز دشمن تهاجم گسترده اي را براي ضربه زدن به كشور و جوانها در نظر گرفته است و آن توزيع الگوي رفتارهاي غير مناسب از طريق پخش بازي هاي رايانه اي است كه ما به صورت  جدي و گسترده با آنها برخورد خواهيم كرد.
انصاري افزود: تلاش مي كنيم تا تمامي محصولات غير مجاز پخش شده در سطح كشور را جمع آوري كرده وبا آنها برخورد كنيم اما اين نكته را بايد در نظر گرفت كه با حذف بازي هاي غير مجاز رايانه اي از سطح جامعه مي بايست آثار فاخري را كه متناسب با نياز جوانان امروز ما و همچنين در بردارنده فرهنگ ايراني است وارد بازار كنيم و در نهايت شرايط را براي ورود آثار مجاز در كشور فراهم كنيم.
وي همچنين در خصوص خريد بازي هاي رايانه اي توسط خانواده ها اظهار داشت: از مردم خواهش مي كنيم هنگام خريد بازي هاي رايانه اي براي فرزندانشان اين نكته را در نظر داشته باشند كه بازي متناسب با رده سني كودكان آن باشد و تبعات رفتاري و اخلاقي به دنبال داشته اين گونه بازي ها را براي كودك نوجوان خود بسنجد.
انصاري ادامه داد: از خانواده ها مي خواهيم هنگام خريد محصولات فرهنگي از مراكز خريد كنند كه بسته حاوي لوح فشرده بازي هاي رايانه اي حاوي مشخصاتي چون مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، نام شركت سازنده بازي هاي رايانه اي، شماره تماس و داشتن هلوگرام مورد تأييد وزارت ارشاد بر روي آن حك شده باشد و در نهايت اينكه لوح فشرده خريداري شده كپي نشده و اورجينال باشد.
وي افزود: از تمامي مردم خواهش مي كنيم در اين راه مارا ياري كنند و اگر با محصولات غير مجاز بازي هاي رايانه اي در سطح شهر برخورد كردند با شماره تلفن 42991تماس بگيرند تا ما دقت و نظارت بيشتري را نسبت به محصولات توزيع شده در اين عرصه داشته باشيم./ص
برچسب ها: بازی ، حمایت ، فرهنگ ، هنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار