رئيس سابق اتحاديه کانون وکلا گفت: کساني که با ظاهرسازي مردم را در ايام محرم فريب مي‌دهند مشمول قانون تشديد مجازات اختلاس شده و به يک تا هفت سال زندان محکوم مي‌شوند.

بهمن کشاورز در گفتگو با خبرنگار حقوقي، قضايي باشگاه خبرنگاران، درباره جرائم سوء استفاده‌هاي عمومي تحت عنوان جمع آوري نذورات در ايام محّرم، اظهار داشت: برحسب اينکه فرد مطالبه کننده چه موضعي را اتخاذ کند و از چه شيوه‌اي پول بگيرد حکم قضايي تغيير خواهد کرد.

وي تصريح کرد: اين قبيل کلاهبرداري‌ها يا به شکل اصرار ورزيدن بر مطالبه وجه خواهد بود که جنبه تکدي دارد و جرمي خلاف است و يا افرادي  خود را نماينده گروه، دسته يا تکيه‌اي معرفي مي‌کنند و بابت نذور از مردم پول دريافت مي‌کنند بدون آنکه گفته هايشان بر مبناي حقيقت باشد که جنبه کلاهبرداري دارد و از آن جهت قابل تعقيب است.

اين وکيل دادگستري با اشاره به عمل جمع آوري نذورات توسط کلاهبرداران، خاطرنشان کرد: کساني که با ظاهرسازي مردم را فريب مي‌دهند مشمول قانون تشديد مجازات اختلاس و کلاهبرداري مصوب سال 1367 خواهند بود و به موجب ماده 1 آن،  از  يک تا هفت سال مجازات حبس براي آنها در نظر گرفته شده است.

انتهاي پيام/پ3

برچسب ها: کلاهبرداری ، محرم ، جرم ، حبس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار