اگه در زندگی به دنبال موفقیت و پیروزی هستید سعی کنید افکار خود را همانند اقیانوسی عظیم رشد دهید.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ ممکن است گاهی در بعضی موقعیت های اجتماعی احساس ناراحتی، دست و پا چلفت بودن، کمرویی و خجالت کنیم و نتوانیم آنچه را که در مورد آن فکر می کنیم صراحتاً بر زبان آوریم و کلمات مناسب برای ابراز آن را پیدا  نمی کنیم.

در مقابل رفتار ديگران چکار کنيم؟

- مدتي است در ساعات بین کاریتان به باشگاه رفته و ورزش می کنید و کم کم ماهیچه هایتان دارند روی فرم می آیند. می دانید که ظاهر خوبی پیدا کرده اید. دوستی قدیمی را می بینید. او سریعاً متوجه تغییرات فیزیکی شما می شود و صادقانه مشغول تعریف کردن از شما می شود.

جواب ساده ای مثل یک "متشکرم" کوتاه می تواند کارتان را آسان کند. هنگام گفتن این جمله در چشمان دوستتان نگاه کنید تا تاثیر بیشتری بگذارد.

- یکی از بدترین موقعیت ها وقتی اتفاق می افتد که دوستی یکی از بستگان نزدیکش مثل مادر یا پدرش را از دست می دهد. شما می خواهید دوستتان را مطمئن کنید که آنجایید و حاضرید هر کاری انجام دهید تا ناراحتی او کمتر شود.

 تماس های دوستانه (مثل بغل کردن، دست روی شانه ی فرد گذاشتن و…) می تواند بسیار کمک کننده باشد.چیزی بگویید که واقعاً به آن فکر می کنید. اگر واقعاً به آن اعتقاد دارید بگویید : "هر وقت خواستی من پیشت هستم" اما اگر واقعاً نمی توانید این کار را انجام دهید گفتن ساده ی "متاسفم، همدردی من را بپذیر" کفایت می کند.

جگونه مي توان هميشه اميدوار بود؟

1- اعتماد كنيد

2-از مشكلاتتان درس بگيريد

3-وقتي ديگران نظاره ‌تان مي‌كنند، آنها را به ايمان دعوت كنيد

4-چيزي را بخواهيد كه خداوند برايتان مي‌خواهد

5- بر ترستان غلبه كنيد

6-نااميد نشويد

نکته: ممکن است که یافتن کلمات به جا و مناسب در همه ی موقعیت ها ممکن نباشد اما با رعایت این نکات می توانید راحت تر با این شرایط کنار بیایید. به جای اینکه احساس ناراحتی و دست و پا چلفتی بودن کنید، منظور خود را کوتاه و کامل با رعایت صداقت بیان کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار