وزیر راه و شهرسازی گفت: هم‌اکنون در هشت نقطه کشور در اقدامی بی‌سابقه و انقلابی ریل‌گذاری راه‌آهن در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ علی نیکزاد افزود: این برای اولین بار است که در کشور ریل‌گذاری‌ها به صورت همزمان انجام می‌شود که امیدواریم با اتمام این ریل‌‌گذاری بسیاری از طرحهای راه آهن‌سازی در کشور در نیمه اول سال آینده تکمیل شوند و به بهره‌‌برداری برسند.

وی گفت: در حال حاضر 11 هزار کیلومتر راه‌آهن در کشور در حال ساخت است به طوری که به همین میزان نیز راه‌آهن در حال بهره‌برداری داریم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین افزود: اغلب این طرحها با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت با خط ریل ایمن در حال بهره‌برداریاست اما مسیر اصفهان، قم، تهران و مشهد به صورت قطار سریع‌السیر با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت در حال فعالیت است.

نیکزاد گفت: تلاش می‌کنیم تا با خرید و راه‌اندازی قطارهای سریع‌السیر در مسیر تهرانـ مشهد این سرعت حمل و نقل ریلی را به 350 کیلومتر بر ساعت برسانیم.

وی تاکید کرد: طرح راه‌آهن اردبیلـ میانه به طول 175 کیلومتر در هشت قطعه در حال اجراست که چهار قطعه آن در دست پیمانکاران بومی است و چهار قطعه دیگر نیز توسط پیمانکاران غیر‌بومی اجرا می‌شود.

نیکزاد افزود: راه‌آهن اردبیل جزو اولویت‌های دولت دهم است و از 175 کیلومتر اجرای این طرح سعی می کنیم در قطعات مختلف کار زیر‌بنایی و روبنایی انجام شود که پیمانکاران متعددی نیز در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: با سرمایه‌گذاری 70 هزار میلیارد تومان بیش از یک هزار طرح در سطح کشور در حوزه راهسازی در حال اجراست ویکی از این طرحها تکمیل راه اردبیلـ سرچم و چهار خطه کردن 80 کیلومتر از این مسیر است./س 

برچسب ها: اردبیل ، ریل ، گذاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.