فروش اوراق سلف نفتي با تضمين شركت ملي نفت ايران از دوم دي ماه جاري آغاز مي شود و به مدت 10 روز (تا دوازدهم دي ماه) ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، فروش اوراق سلف نفتي به عنوان روشي نوين در تامين سرمايه طرح هاي صنعت نفت در حوزه نگهداشت و توسعه ميدان هاي مشترك، از دوم دي ماه جاري آغاز شده و تا دوازدهم دي ماه جاري ادامه خواهد داشت.

براساس اين گزارش، گواهي سلف نفت خام كه به استناد قراردادهاي سلف موازي استاندارد اوراق سلف نفتي ناميده مي شود، در قالب طرحي براي فروش نفت خام به مردم براي نخستين بار انجام مي شود.

بر اين اساس حجم اوليه عرضه نفت در اين طرح ملي به ميزان يك ميليون بشكه و حداكثر تا سقف 5 ميليون بشكه نفت خام به ارزش 500 ميليون دلار در نظر گرفته شده است كه به صورت ريالي و يا ارزي (بر مبناي واحد پولي دلار) عرضه خواهد شد.

اين اوراق سه ساله بوده و در پايان دوره خريدار مي تواند نسبت به تسويه فيزيكي يا نقدي به قيمت روز يا قيمت اعمال در اختيار فروش ضمني اقدام كند.

اين گزارش حاكي است: قيمت اعمال در اختيار فروش ضمني در پايان مدت اوراق به ميزان يك سي ام قيمت عرضه اوليه در نماد دلاري و يك هشتم قيمت عرضه اوليه در نماد ريالي تصويب شده است.

بر اين اساس نرخ تسعير دلار در نماد ريالي بر اساس نرخ آزاد مبادله اي مركز مبادلات ارزي بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران محاسبه و پرداخت مي شود.

شركت ملي نفت ايران به عنوان عرضه كننده اوراق سلف نفتي در كشور و با ضمانت وزارت نفت، از دوم تا دوازدهم دي ماه  جاري نسبت به عرضه و فروش اين اوراق در شعب منتخب و شركت كارگزاري بانك سپه اقدام مي كند./ر
برچسب ها: فروش ، اوراق سلف ، نفتی ، جزئیات ، حجم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار