بانک مرکزي براساس تعهدات خود به منظور پيگيري رفع مشکلات مربوط به واريز دسته جمعي فيش هاي صادر شده توسط دستگاه هاي خودپرداز تلفن 29911 را براي پيگيري در نظر گرفته است.

ناصر حکيمي مديراداره نظام پرداخت هاي بانک مرکزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: در طول دو هفته گذشته بروز اختلالات مربوطه باعث شد که تغييراتي در اين طرح از سوي بانک مرکزي اعمال شود.

براين اساس، فروشندگان مانند گذشته انتظار داشتند که ظرف 2 تا 3 ساعت بعد از فروش کالا پول مربوط به فروش مربوطه را به موقع دريافت کنند که اين تغييرات باعث شده تمامي واريزهاي مربوطه به صورت دسته جمعي انجام شود.

وي تصريح کرد: اين اطمينان خاطر را به فروشندگان مي دهم موقعي که رسيد چاپ و قيد مي شود که تراکنش مربوطه موفق بوده به طور حتم مبلغ به موقع به حساب فروشنده واريز و کالا بايد به صورت قطعي تحويل خريدار شود.

وي تصريح کرد: علت اين تأخير در واريز وجه به حساب فروشنده مربوط به تغيير نحوه واريز از تک به تک به واريز دسته جمعي است.

به همين منظور در منوي پايانه هاي فورش به طور گسترده امکاناتي وجود دارد که مي توان از آن به موقع استفاده کرد به طوري که در تمامي دستگاه هاي فروش منويي به نام انتشار روزنامه است که فروشنده مي تواند براي راحتي خيال خود با ورود به اين منو اقدام به بررسي تک به تک ليست هاي فروش کند.

وي در پايان گفت: بانک مرکزي براين اساس باز هم تاکيد مي کند شماره تلفن 29911 را به منظور بررسي مشکلات مربوط به تراکنش ها از طريق دستگاه هاي ATM و کارت خوان است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار