سخنگوی ستاد حمل و نقل وسوخت کشور، از فعال بودن 5 کارخانه ساخت مخزن خودروی دوگانه سوز در کشور خبر داد و گفت: با اضافه شدن یک کارخانه دیگر علاوه بر تامین نیاز کشور امکان صادرات این نوع مخزن نیز فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حسین هاشمی سخنگوی ستاد حمل و نقل وسوخت کشور در پتجمین کنفرانس بین المللی صنعت سی ان جی با اشاره به اینکه در حال حاضر پنج کارخانه سازنده مخزن خودروی دوگانه‌سوز فعال است گفت: در پایان امسال نیز ششمین کارخانه تولید خود را آغاز می‌کند که در صورت تولید این شش کارخانه ظرفیت سالانه به تولید مخزن کشور 500 تا 600 هزار می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد چنین ظرفیتی تاکنون 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است گفت: ایران می‌تواند علاوه بر تامین نیاز داخلی تعیین‌کننده نیاز داخلی به صادرکننده مخزن نیز تبدیل شود.

هاشمی با اشاره به تحریم‌ها صورت گرفته علیه کشور گفت: ایران امسال در ساخت مخازن خودروهای دوگانه‌سوز به خودکفایی می‌رسد.

سخنگوی ستاد حمل و نقل وسوخت کشور، تاکید کرد: در حال حاضر در کشور 2 هزار حایگاه سی ان جی داریم که نزدیک 500 جایگاه در کشور عقب هستیم باید زیرساخت ها در کشور فراهم شود تا بتوانیم از طویل بودن صف های سی ان جی در کشور بکاهیم.

×××در ادامه رسول عباسی مدیر کل دفتر حمل و نقل ترافیک وزارت کشور اظهار داشت: مرکز معاینه فنی کشور نیاز به آموزش کارشناسان و زیرساخت های اساسی بود به همین منظور از سال 84 تاکنون از 10 مرکز معاینه فنی خودرو به 400 مرکز با 600 خط  آماده خدمات رسانی در 4 استان کشور هستیم.

وی تصریح کرد: از روز شنبه آموزش های لازم در جهت استاندارد سازی و معاینه فنی از خودروها اجرا می شود.

در ادامه حسین‌آبادی نماینده سایپا با بیان اینکه رشد ناگهانی صنعت سی‌ان‌جی موجب ورود قطعات بی‌کیفیت شد توضیح داد: مشکلات خدمات پس از فروش به این علت است که به صورت ناگهانی تبدیل 3 هزار خودرو به 500 تا 600 هزار خودور افزایش یافت همین موضوع باعث گشت که واردات قطعات از هند و چین و حتی زیرپله‌های چین افزایش یابد.

وی رشد صنعت سی‌ان‌جی آنقدر زیاد بود که سازندگان داخلی نتوانستند خود را با این رشد هماهنگ کنند.

×××× در ادامه توسلی عضو انجمن صنفی سازندگان تجهیزات سی‌ ان‌جی نیز با گله از اینکه خودروسازان داخلی از مخازن داخلی استفاده نمی‌کنند و همچنان انگیزه خرید از خارج را هنوز دارند گفت: البته به سازندگان داخلی قول داده شده که انگیزه خودروسازان به طرف داخل کشور سوق داده شود.

وی هم چنین از کم ر‌نگ شدن نقش دولت بر ساخت جایگاه‌های سی‌ان‌جی گله کرد و گفت: این موضوع باعث شده است که تجهیزات جایگاه‌ها کمتر به فروش برسد.

عضو انجمن صنفی سازندگان تجهیزات سی‌ان‌جی همچنین با اشاره به اینکه تاکنون مواد اولیه برای ساخت مخزن بومی نشده است اظهار کرد که در حال حاضر ورق‌های را به صورت آزمایشی در داخل تولید می‌ کنیم که در صورت نتیجه گرفتن دیگر نیازی به وارد کردن ورق از خارج نداریم./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار