وزیر آموزش آلمان اتهام خود مبني بر سرقت ادبی در رساله دکترایش را رد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، "آنته شاوان" که از نزدیکان آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان محسوب مي شود، با بی اساس خواندن این اتهامات، اعلام کرد؛ تصمیم دارد پس از انتخابات سپتامبر آینده هم در دولت باقی بماند.
واکنش شاوان به این اتهام پس از آن صورت می گیرد که سال گذشته اتهامی مشابه علیه کارل تئودور تسو گوتنبرگ، وزیر دفاع وقت آلمان سبب شد تا او از این سمت کناره گیری کند در شرایطی که برخی او را جانشین احتمالی مرکل می دانستند.
همچنين؛ در پی توصیه یکی از کمیته های دانشگاهی، مبنی بر ضرورت لغو مدرک دکترای وزیر آموزش به اتهام سرقت ادبی، هیئت مدیره دانشگاه دوسلدورف هفته گذشته در تصمیمی اجماعی، خواستار آغاز تحقیق در این باره شد.
آنته شاوان در سال 1980 از رساله دکترایش دفاع کرد، اما طرح این اتهام آن هم 9 ماه مانده به انتخابات در آلمان، ضربه سختی بر دولت کنونی به شمار می آید.
اين وزير 57 ساله، روز گذشته به روزنامه آلمانی دی ولت گفت؛ "در سال 1980 و در کمال آرامش رساله دکترایم را نوشته ام، به همین منظور این اتهامات را رد می کنم و می خواهم پس از انتخابات پیش رو هم از وزرای کابینه باشم".
اين در حاليست که برخی از نزدیکان وزیر آموزش آلمان، به وي توصیه کرده اند تا از سمتش استعفا کند.
بر اساس گزارش دانشکده فلسفه ای که شاوان از آن مدرک دکترا گرفته است، 60 صفحه از رساله دکترای 351 صفحه ای وي، در حقيقت سرقت از مطالب دیگران است.
برچسب ها: دزدی ، وزیر ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار