اکوتوريسم در بخش کوير براي توسعه نيازمند مديريت صحيح و برنامه ريزي دقيق است.

عاليه حکيم کارشناس ارشد برنامه ريزي توريسم در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اهميت گسترش صنعت اکوتوريسم در مناطق کويري ايران گفت: از جمله مهمترين جاذبه هاي طبيعي در ايران مناطق کويري و بياباني هستند که حدود 90 درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده اند.
وي ادامه داد: وجود چنين وسعتي از نواحي خشک نيازمند توجه به پتانسيل هاي موجود در اين مناطق است چرا که مناطق فوق در توسعه صنعت اکوتوريسم و ژئوتوريسم از اهميت ويژه اي برخوردارند.
اين کارشناس ادامه داد: آنچه که در اين گردشگري اهميت فراوان دارد موضوع پايداري است زيرا صنعت گردشگري بدون برنامه ريزي دقيق و توجه به قابليت هاي بوم شناختي، محلي، فرهنگي و اجتماعي مشکلاتي را براي هر منطقه دربر خواهد داشت و استفاده از سرمايه گذاري بخش خصوصي مي تواند زمينه هاي پايداري را در اين مناطق فراهم کند.
حکيم تاکيد کرد: اين نوع از گردشگري فعاليت هاي فراغتي انسان را عمدتا در طبيعت امکان پذير مي سازد و موجب افزايش ارتباط انسان با محيط اطراف خود دارد.
وي در پايان گفت: گردشگري کويري نيازمند تقويت جنبه هاي مديريت پايدار گردشگري در مناطق کويري است به همين منظور شناسايي نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهديد براي ارايه امکانات بهتر به گردشگران کويري اهميت فراواني دارد./ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار