رئيس سازمان بسيج سازندگي از ارائه طرح 12 محوري "اقتصاد مقاومتي" بسيج سازندگي خبر داد و گفت: اين طرح اکنون در مرحله آزمايش است و پس از نتيجه‌گيري، خدمت مقام معظم رهبري(مدظله‌العالي) و دولت ارائه خواهد شد.

سردار "مجيد خراساني" در گفتگو با خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، با اعلام خبر ارائه طرح 12 محوري "اقتصاد مقاومتي" از سوي بسيج سازندگي اظهار داشت: اقتصاد مقاومتي در شرايط محقق مي‌شود که اگر مرزهاي کشور هم بسته بود مردم بتوانند با آرامش، به زندگي طبيعي خود ادامه دهند.

وي افزود: عرصه‌هاي زيادي در راستاي مقاوم‌سازي اقتصاد بايد مديريت شود که بسيج سازندگي براي بن‌بست‌شکني و الگوسازي در اين عرصه از ميان 300 حوزه‌اي که نيازهاي اصلي مردم در اقتصاد مقاومتي است، 12 عرصه فراگير و تاثيرگذار را انتخاب کرده و پس از چندين ماه مطالعه و جلسات کارشناسي با مديران و متخصصان به جمع‌بندي براي تلاش در اين عرصه‌ها رسيده است.

رئيس سازمان بسيج سازندگي اظهار داشت: اولين راهبرد اين دستور کار تامين امنيت غذايي مردم است که بر اساس آن سعي داريم با کمترين وابستگي در اين عرصه، خودکفايي لازم را ايجاد کنيم.

خراساني 12 عرصه پيشنهادي بسيج سازندگي را شروعي براي ورود به فضاي اقتصادي دانست و ادامه داد: يکي از عرصه‌هاي اين طرح پيشنهادي، صنايع تبديلي است، زيرا امروز بسياري از محصولات به دليل عدم وجود فرصت، زمان لازم را براي انتقال از مزارع به محل فروش ندارند و فاسد شده يا مورد تهديد قرار مي‌گيرند و باعث خسارات زيادي به باغداران و گران شدن اين محصولات در سطح جامعه مي‌شوند.

وي افزود: در اختيار قرار دادن صنايع تبديلي و خانگي به مردم از طريق تسهيلات، با همکاري وزارت جهاد کشاورزي و دولت از اولويت‌هاي اين طرح است.

رئيس سازمان بسيج سازندگي، بسته‌بندي و فرآوري محصولات توسط باغداران، توسعه گلخانه‌هاي کوچک، بهره‌گيري بهينه از حدود 500 هزار حلقه چاه، توسعه شيلات، راه‌اندازي تعاوني‌هاي کوچک و ارائه تسهيلات به آنان را از جمله 12 طرح پيشنهادي بسيج سازندگي برشمرد و تصريح کرد: اين طرح‌ها در سراسر کشور، قابليت اجرا داشته و مطالعات براي عملي شدن‌شان در نقاط مختلف، به طور کامل صورت گرفته است.

خراساني خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده اگر نخ تسبيحي در اطراف دانه‌هاي ظرفيت‌هاي موجود در کشور ايجاد شود کارها به سرعت روند پيشرفت مي‌کند و با توجه به مسئوليت‌ وزارت جهاد کشاورزي، سازمان فني و حرفه‌اي، بسيج مساجد و محلات و... ساختار جديدي براي اجرايي شدن اين طرح‌ها مورد نياز نيست.

وي تاکيد کرد: بسيج سازندگي در حقيقت فرآيندي را تعريف مي‌کند که اين ظرفيت‌هاي پراکنده، بدون توسعه ساختاري در کنار هم قرار گرفته به آحاد مردم به ويژه مردم مناطق محروم خدمت‌رساني کنند.

خراساني در پايان خاطرنشان کرد: طرح ارائه شده بسيج سازندگي اکنون در مرحله آزمايش است و ان‌شالله پس از نتيجه‌گيري، خدمت مقام معظم رهبري(مدظله‌العالي) و دولت ارائه خواهد شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار