دستگاه های اطلاعاتی ترکیه گفتگوهای جدیدی را با اوجالان رهبر زندانی پ ک ک با هدف خلع سلاح پایان دادن به سه دهه درگیری با این گروه آغاز کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به نقل از خبرگزاری شین‌هوا ، دستگاه های اطلاعاتی ترکیه گفتگوهای جدیدی را با عبدالله اوجالان رهبر زندانی پ ک ک با هدف خلع سلاح اعضای حزب کارگران کردستان (پ ک ک ) و پایان دادن به سه دهه درگیری با این گروه آغاز کردند.

یالچین آکدوغان مشاور سیاسی رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در گفتگو با شبکه تلویزیونی «ان تی وی» گفت : «هدف از این گفتگوها خلع سلاح اعضای پ ک ک است؛ اوجالان نقش اصلی را در تلاش ها برای یافتن راه حل درگیری ها میان کردها و دولت مرکزی در آنکارا ایفا کرده است.»

روزنامه ترک زبان «حریت» نیز روز سه شنبه نوشت مسئولان دستگاه های اطلاعاتی روز بیست و سوم دسامبر با اوجالان دیدار کردند و از وی خواستند شورشیان پ ک ک را به زمین گذاشتن سلاح های خود متقاعد کند؛ اوجالان هم در عوض خواستار تماس مستقیم با پ ک ک و بهبود شرایط حبس خود شد.

 امریکا و اتحادیه اروپا پ ک ک را یک سازمان تروریستی قلمداد می کنند. جنگجویان این گروه از سال هزار و نهصد و هشتاد و چهار برای ایجاد یک کشور کرد نشین در جنوب شرق ترکیه سلاح به دست گرفت و با دولت مرکزی وارد جنگ شد.

از آن زمان تاکنون بیش از چهل هزار نفر در این درگیری ها کشته شده اند.

عبدالله اوجالان در سال هزار و نهصد و نود و نه در کنیا دستگیر شد و از آن زمان در ترکیه زندانی است.
برچسب ها: گفتگو ، ترکیه ، اوجالان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار